حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مرکز رشد و پارک علم و فناوری طلاب به زودی راه‌اندازی می‌شود
    شناسه : 1504
    2
    مدیرعامل شهرک مهدیه قم اظهار کرد: با توجه به طرح تحولی حوزه، به زودی شاهد راه‌اندازی مرکز رشد و پارک علم و فناوری طلاب در شهرک مهدیه خواهیم بود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مرکز رشد و پارک علم و فناوری طلاب به زودی راه‌اندازی می‌شود

    مدیرعامل شهرک مهدیه قم اظهار کرد: با توجه به طرح تحولی حوزه، به زودی شاهد راه‌اندازی مرکز رشد و پارک علم و فناوری طلاب در شهرک مهدیه خواهیم بود.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش خبرنگار بعثت نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود ملکدار، مدیرعامل شهرک مهدیه قم در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه اظهارکرد: جامعةالمصطفی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل است.

    وی افزود: المصطفی امتداد بین‌المللی حوزه‌های علمیه است که توانسته طی دهه‌های اخیر علوم اسلامی و انسانی برگرفته از معارف اسلامی را در اقصی نقاط جهان منعکس کند.

    ملکدار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون ظرفیت عظیم شهرک مهدیه مورد توجه کافی قرار نگرفته است، از طرح‌های در دست اقدام مدیریت این شهرک مانند تأسیس پارک علم و فناوری، راه‌اندازی مرکز رشد، تجهیز درمانگاه و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خبر داد.

    وی برخورد مناسب با طلاب غیرایرانی را به عنوان مهمانان گران‌قدر کشور ضروری دانست و بر لزوم برداشتن گام‌های جدی به منظور رفع مشکلات آنان در شهرک مهدیه تأکید کرد.

    در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به معرفی جامعةالمصطفی و تشریح فعالیت‌های علمی و آموزشی این مجموعه پرداخت و گفت: حضور جامعةالمصطفی در نقاط مختلف جهان براساس مجوز‌های رسمی و قانونی صورت گرفته است.

    وی تصریح کرد: دستاورد‌های فرهنگی و آموزشی جامعةالمصطفی تأثیر بسیاری در توسعه دیپلماسی عمومی کشور دارد و طبیعتاً دشمنان ایران و انقلاب اسلامی، از نفوذ معنوی و فرهنگی گفتمان اسلام ناب به همت نهاد‌های علمی مانند جامعةالمصطفی احساس خطر می‌کنند و می‌کوشند در برابر آن موانع متعددی پدید آورند که به خواست خدا، اقدامات آن‌ها نتیجه معکوس خواهد داشت.

    رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های علمی این نهاد بین‌المللی با وجود کمبود‌های زیرساختی، در هر شرایطی با قدرت ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: المصطفی حتی در شرایط گسترش بیماری کرونا، با تکیه بر نظام آموزشی مجازی خود، که یکی از موفق‌ترین سیستم‌های آموزشی برخط در بین مراکز علمی و دانشگاهی به شمار می‌آید، توانسته است فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را بدون وقفه به پیش ببرد.

    وی حضور و تحصیل طلاب غیرایرانی را فرصتی مناسب برای گسترش ظرفیت اجتماعی کشور در عرصه بین‌الملل دانست و افزود: طلاب جامعةالمصطفی مهمانان ما هستند و لازم است در مدت حضور و تحصیل ایشان در کشور، امکانات لازم و در خور فرهنگ مهمان‌نوازی ایرانی و اسلامی ما در اختیار آنان قرار گیرد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، معضل سکونت را یکی از مشکلات اساسی دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی توصیف کرد و همکاری مدیریت شهرک مهدیه را برای رفع برخی از مشکلات طلاب ساکن در این شهرک خواستار شد.

    لازم به ذکر است، در پایان این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان جامعةالمصطفی و شهرک مهدیه برگزار شد، بر تشکیل کارگروه مشترکی به منظور پیگیری امور و رفع مشکلات و نیز تدوین تفاهم‌نامه بلندمدت همکاری میان دو مجموعه توافق حاصل شد.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.