حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • مردم اجازه نمی‌دهند بی‌حجابی عادی شود
    شناسه : 6886
    1
    سیاست و اقتصاد » سیاسی حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه بی‌حجابی همه را ازجمله حزب‌الهی‌ها و نمازخوان‌ها را خون به جگر کرده است، گفت: پیام شهدا این است که ایران اسلامی باید کشور عفاف باشد. تا آخرین نفس‌ها فریاد ما حجاب است و مردم اجازه نخواهند داد بی‌حجابی عادی شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، ۲۷ مرداد در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: ایستادگی روی قول و وعده از صفات ذات مقدس ربوبی است و وعده‌ای را که مردم داده به آن وفا می‌کند. ازجمله وعده‌های خدا این است که اگر مؤمنان عنصر ایمان را حفظ کند و پای دین خود بایستندف خداوند هم دنیایشان و هم آخرتشان را آباد می‌کند.

    وی افزود: رفتار ما با خدا باید به‌گونه‌ای باشد که رسم بندگی را به جا آوریم و در جایی که رسم بندگی را به جا نیاوردیم متضرر شده‌ایم. ما باید حامی رسول و مؤمنان باشیم و قرآن برروی آن تأکید دارد. اگر عنصر ایمان را حفظ کنیم روز محشر که روز حساسی است خداوند به کمک ما می‌آید.

    خطیب جمعه تهران بیان کرد: ترس به دل دشمنان انداختن، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، هلاکت دشمن، آرامش قلب، نجات از خطرها از وجه‌های یاری‌رساندن به خداوند هستند. خداوند کریم به ملت ایران عنایت‌های بسیاری داشته و با کمک خدا انواع توطئه‌های دشمن خنثی شده‌اند. بنا به گفته امام راحل دست دیگر پشت این انقلاب است که آن دست الهی است و به همین دلیل دشمن هیچ غلطی نتوانسته در این چهار دهه بکند. کاری نبود که آنها از انجامش دریغ کنند که آخرین آن اغتشاشات سال گذشته بود و با این نظام و انقلاب درافتادند ولی خودشان نابود شدند. در همینجا به آنها می‌گویم اگر دوباره خیالاتی در ذهن دارند مطمئناً نابود خواهید شد و اگر شیطنت کنند مشت به دهانشان خواهد خورد. این نظام، نظام الهی و این کشور، کشور الهی است و خانه امام حسین(ع) است.

    پیاده‌روی اربعین؛ نوعی رزمایش

    حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه فضای کشور فضای اربعینی شده و عشق به سالار شهیدان در دلها غوغا می‌کند، گفت: پیاده‌روی اربعین به نوعی رزمایش است و خوشا به حال آنهایی که افتخار شرکت در این رزمایش را دارند و وصف آن را نتوان به کسی گفت. لبیک یا حسین شعار ما شیعان است و باید در پیاده‌‎روی اربعین فریاد کنیم.

    عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: در این هفته باید از خدمات دولت تجلیل شود و از سوی دیگر ضمن احترام به خدمتگزاران، نقد ناصحانه و صادقانه هم مدنظر قرار گیرد. دولت محترم باید نسبت به حل مشکل گرانی اهتمام داشته باشد چون گرانی بزرگترین مشکل مردم است. مردم ایران وفادار هستند و ۴۴ سال است که پای علم انقلاب ایستاده‌اند.

    خاتمی با اشاره به دیدار روز گذشته فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری گفت: دشمن می‌خواهد چهره سپاه را مخدوش کند زیرا سپاه یک نهاد حامی مردم و خدمتگزار به مردم است. سپاه پاسداران بزرگترین نهاد ضدتروریستی در دنیاست و در بخش‌های مختلف کنار مردم بوده است.

    وی ادامه داد: سازندگی یکی از اقداماتی است که سپاه آن را انجام می‌دهد؛ سپاه در سیل، زلزله و ساخت واکسن کرونا حضور مؤثری داشته و البته سایر نهادها هم حضور داشته و دارند.

     بی‌حجابی همه را خون به جگر کرده است

    امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله بی‌حجابی در کشور گفت: بی‌حجابی همه را ازجمله حزب‌الهی‌ها و نمازخوان‌ها را خون به جگر کرده است. تئوریسین‌های بی‌حجابی کم‌کم منکرِ منکر بودن بی‌حجابی می‌شوند درصورتی‌که بی‌حجابی منکر بدون تردید است.

    خاتمی درباره وصیتنامه شهید حججی گفت: ایشان در وصیتنامه خود گفته است که از ولی فقیه غافل نشوید و من به یقین رسیده‌ام که امام خامنه‌ای نایب بر حق امام زمان است و از خواهران می‌خواهم مبادا تاری مویی از آنها نظر نامحرم را جلب کند و مبادا حجاب را کنار بگذارند.

    وی افزود: پیام شهید و شهدا این است که ایران اسلامی باید کشور عفاف باشد. تا آخرین نفس‌ها فریاد ما حجاب است و مردم اجازه نخواهند داد بی‌حجابی عادی شود.

    ابعاد حادثه تروریستی شاهچراغ

    خطیب جمعه درباره حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: مردمی آمده‌اند برای نماز و زیارت امام‌زاده شهید اما یک جلاد آمد و این‌چنین جنایت کرد. این جنایت سه بعد دارد؛ بعد اول شهادت آن دو عزیز است و خوشا به حالشان که در این حالت به دیدار خداوند رفتند. بُعد دیگر در رابطه با جانی و جانیان این جنایت است که داعش این حادثه را به عهده گرفت. داعش ساخته و پرداخته آمریکاست و وقتی در مناظرات انتخابات آمریکا به کلینتون گفتند شما داعش را ساختید هیچ چیز نگفت و از سوی دیگر این جانیان را در تل‌آویو و حیفا درمان می‌کردند و نشان می‌دهد رژیم جنایتکار صهیونیستی حامی داعش است و بعد سوم مربوط به برخورد مسئولان است. مسئولان و قوه قضائیه نباید ملاحظه کنند و باید به سرعت رسیدگی و انتقام خون‌های پاکی را که ریخته شده بگیرند تا این خون‌ها هدر نروند.

    وی به موضوع پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم اشاره و تأکید کرد: با پیش‌ثبت‌نام انتخابات رسماً کلید انتخابات زده شده است. مقام معظم رهبری چهار اصل سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات را مطرح کرده‌اند که باید در این دوره این چهار اصل مدنظر قرار گیرند.

    عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران پهلوی پدر و پسر، انتخابات وجود داشت ولی ظاهری بود و اسامی را به شاه می‌دادند و شاه آنهایی را که نمی‌خواست خط می‌زد، یادآور شد: اما امامین انقلاب پیوسته مردم را به حضور در انتخابات توصیه می‌کنند و اینکه کسی نباید در برگزاری انتخابات دخالتی داشته باشد.

    خاتمی در پایان بیان کرد: ورود به انتخابات و حضور در انتخابات عمل صالح است چون دشمنان را به خشم می‌آورد. تشویق مردم به عدم حضور در انتخابات و پاشیدن یأس و ناامیدی در جامعه اقدامی ضددینی و ضدانقلابی است. حضور ۴۹ هزار نفر در پیش‌ثبت‌نام وضعیت باانگیزه و بانشاط جامعه را نشان می‌دهد و اینکه مردم انگیزه مشارکت در انتخابات را دارند. زمان اصلی ثبت‌نام در ۲۷ مهر ما هست اما نفس این حضور ستودنی و تجلیل‌کردنی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.