حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ۲۰ هزار مدرسه و موسسه آموزشی قرآن کریم در سراسر الجزایر فعال است
    شناسه : 1623
    3
    وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر اعلام کرد که در این کشور بیش از ۲۰ هزار مدرسه و مرکز آموزش قرآن کریم فعالیت می‌کند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    ۲۰ هزار مدرسه و موسسه آموزشی قرآن کریم در سراسر الجزایر فعال است

    وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر اعلام کرد که در این کشور بیش از ۲۰ هزار مدرسه و مرکز آموزش قرآن کریم فعالیت می‌کند.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز؛ به نقل از سبق پرس، «یوسف بلمهدی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر امروز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که در سراسر این کشور حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ موسسه و مدرسه برای آموزش قرآن کریم به دانش‌آموزان و سایر علاقمندان به کار گرفته شده است.

    وی درباره تعداد دانش‌آموزان و علاقمندان به مباحث قرآنی در کشورش گفت که حدود ۸۰۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس قرآنی مشغول تحصیل هستند.

    بلمهدی تأکید کرد که در پایتخت الجزایر نیز ۵۸ مدرسه آموزش قرآن و ۱۰۱۰ موسسه آموزشی قرآنی وجود دارد.

    وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر در پایان تأکید کرد که افزایش تعداد این مراکز آموزشی و جذب بیشتر دانش‌آموزان، نشان‌دهنده عنایت ملت و دولت الجزایر به قرآن کریم است.

    الجزایر کشوری در شمال آفریقا که ۹۹٪ مردم آن مسلمان هستند. مؤسسه pew جمعیت شیعیان مقیم الجزایر را در ۲۰۰۹ میلادی ۳۴۰،۰۰۰ تن و پرتال اهل بیت وابسته به مجمع جهانی اهل بیت ۱۶۵،۰۰۰ نفر تخمین زده‌اند.

    هرچند حضور شیعیان در الجزایر آشکارا از سوی سه مؤسسه فرهنگی شیعی با نام‌های غدیر، البصائر و التواصل اعلان شده است‌، ناظران معتقدند هنوز در کشورهای شمال آفریقا به ویژه الجزایر، این مسئله حالتی پنهان دارد و این پدیده را تنها می‌توان در برخی از استان‌ها و شهرها همچون الجزایر (پایتخت‌)، باتنه‌، سطیف‌، تیارت و سیدی بلعباس ملاحظه کرد.

    در این کشور تنها تشکل و یا مجموعه منتسب به شیعیان که به صورت علنی در کشورالجزایر فعالیت دارد جمعی از شیعیان استان “تبسه” الجزایر هستند که فعالیت آنان صرفا به انتشار مجله اینترنتی “شیعه تبسه” در زمینه تبلیغ تشیع، محدود می‌شود

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.