حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • فعالیت‌ مؤسسات قرآنی در حوزه بین‌الملل؛ تفاهم همکاری با ۴ کشور
    شناسه : 7722
    0
    فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره شکل‌گیری زمینه همکاری مؤسسات داخلی با مؤسسات دیگر کشورها گفت: زمینه شکل‌گیری این همکاری‌ها در قالب همایش رسالات‌الله فراهم شده و طی آن مؤسسات قرآنی کشور با تشکل‌هایی از کشورهای هند، پاکستان، تایلند و روسیه همکاری خواهند داشت.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه در اساسنامه اتحادیه کشوری به موضوع فعالیت در اقصی نقاط دنیا به عنوان یک اقدام ملی – مردمی اشاره شده است، گفت: در گذشته و در دوره اخیر هم قدم‌های محدودی در این راستا برداشته شده است، اما با برنامه‌ای که سازمان فرهنگ و ارتباطات در دوره جدید مدیریتی دارد، مقرر شد تا جایی که ظرفیت‌های مردمی اجازه می‌دهد، اتحادیه از طریق همایش رسالات‌الله تعاملاتی با کشورهای مختلف برقرار کند.

    وی با اشاره به اینکه شناسایی این ظرفیت‌ها در خارج از کشور به عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات است، افزود: ما نیز شناسایی ظرفیت‌های موجود اعم از ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی را انجام خواهیم داد. علت اینکه به بحث حقیقی اشاره کردم، این است که ممکن است، علاوه بر موسسات، فرد یا افرادی هم توانایی مکالمه و انتقال مفاهیم قرآن به خارج از کشور را داشته باشند، لذا تلاش خواهیم کرد تا با شناسایی این موسسات و این افراد ظرفیت‌ها را برای تعامل با کشورهای دیگر در قالب همایش رسالات‌الله افزایش دهیم.

    انجم‌شعاع با تأکید بر اینکه بخشی از ظرفیت‌های موسسات قرآنی به ویژه در بخش‌های مرزی معطوف به کشورهای همسایه شده است، تصریح کرد:‌ در قالب طرح «سفیران دو» سفیران۲/https://formafzar.com/form/ توسعه این فعالیت‌ها فراتر از کشورهای منطقه و همسایه است. از این حیث در همایش رسالات‌الله که با حضور مهمانانی از تعدادی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی برگزار شد، موفق شدیم، این طرح را ارائه کنیم، در این طرح و در مرحله اول با چهار کشور تعاملاتی را به صورت تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردیم.

    وی بیان کرد: پس از عقد این تفاهم‌نامه سامانه‌ای را برای شناسایی تمامی ظرفیت‌ها راه‌اندازی کردیم که به صورت ملی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا متقاضیان اطلاعات خود را بارگذاری کنند. امیدواریم بتوانیم هفته آینده جلسه مشترکی داشته باشیم تا نیازها و میزان توانمندی‌ها شناسایی شود و بعد از بین موسسات داخلی داوطلب به کشورهای مورد نظر ارتباط داده شوند.

    مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اظهار کرد: این چهار کشور شامل کشورهای هند، تایلند، پاکستان و جمهوری تاتارستان روسیه است. از کشور هند مجتمع علما و خطبای شیعه ایالت مهاراشترا، از کشور تایلند دارالقرآن مدرسه درونسارا، از کشور پاکستان جامعه‌ الکوثر اسلام‌آباد و از جمهوری تاتارستان نیز مرکز دارالتحفیظ قرآن کریم وابسته به دانشگاه اسلامی قازان اعلام نیاز کرده‌اند. در جلسه‌ای که برگزار شد با یکی از قاریان ایرانی ساکن مسکو که در حال گذراندن دوران تحصیل است، ارتباط برقرار شد تا با کمک یکی از اساتید، بخشی از نیاز دانشگاه قازان را برطرف کند.

    فعالیت‌ مؤسسات قرآنی در حوزه بین‌الملل؛ تفاهم همکاری با 4 کشور

    وی با اشاره به اینکه در حال فراهم آوردن زمینه برای همکاری با تعداد بیشتری از کشورها هستیم، افزود:‌ در حال حاضر یکی از موسسات، که عضو اتحادیه نیست در بیش از ۴۰ کشور دنیا فعالیت دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. وظیفه اصلی ما توسعه فعالیت‌های قرآنی در درون کشور است، اما نمی‌توانیم دست نیاز کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و مسلمانان گوشه و کنار عالم را رد کنیم.

    انجم‌شعاع به ظرفیت برخی موسسات همچون احسن‌الحدیث تهران اشاره و اظهار کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، مدیران این موسسه ظرفیت‌های خود را مطرح و آمادگی خود را برای ارائه این ظرفیت‌ها به خارج از کشور اعلام کردند، این موسسه بهترین خدمات آموزشی در قرائت و تجوید را ارائه می‌دهد.

    مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تصریح کرد: اگر انتخابات بعدی اتحادیه در زمانبندی خود با تایید و نظارت هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی برگزار شود، پیشنهاد ما این است که هیئت بعدی این مسیر که یک مسیر طلایی است، ادامه دهد، چرا که این مسیر فرصتی برای نشان دادن توانایی و ظرفیت بی‌بدیل بخش مردمی در ارائه خدمات قرآنی به کشورهای اسلامی است.

    وی گفت: در اجرای طرح سفیران دو در بحث‌های آموزشی وارد شده‌ایم، البته مطالبات این کشورها در حوزه مسابقات و نمایشگاه هم مطرح شد، اما در گام اول به بحث آموزش خواهیم پرداخت و در گام دوم با کمک دستگاه‌های مربوطه درباره نحوه تعامل در بحث‌های نمایشگاهی و مسابقات با این دوستان مذاکره خواهیم کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.