حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در روستاهای دهگلان
    شناسه : 1226
    2
    مسئول کانون فرهنگی - هنری جمیل شهرستان دهگلان توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در سطح روستاها را از اهداف این کانون فرهنگی - هنری دانست و گفت: در این راستا بیشتر فعالیت‌های این کانون با استفاده از فضای مساجد و حضور جوانان و نوجوانان برگزار شده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در روستاهای دهگلان

    مسئول کانون فرهنگی – هنری جمیل شهرستان دهگلان توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در سطح روستاها را از اهداف این کانون فرهنگی – هنری دانست و گفت: در این راستا بیشتر فعالیت‌های این کانون با استفاده از فضای مساجد و حضور جوانان و نوجوانان برگزار شده است.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز از کردستان، مرتضی یوسفی، مسئول کانون فرهنگی جمیل شهرستان دهگلان امروز، ۱۰دی‌ماه در بازدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از کانون‌های فرهنگی – هنری این شهرستان اظهار کرد: این کانون فعالیت خود را از ابتدای سال ۱۳۸۲ با همت جمعی از جوانان فعال در شهرستان دهگلان آغاز کرد و اکنون فعالیت‌های این کانون به دو دهه می‌رسد.

    وی با اشاره به اینکه فعالیت این کانون در ابتدا مختص به برگزاری کلاس‌های قرآنی در سطح شهر بود، افزود: نیاز جوانان شهرستان دهگلان، اعضای کانون را بر آن داشت که تا حدامکان فعالیت‌ها را توسعه دهند.

    مسئول کانون فرهنگی جمیل شهرستان دهگلان بیان کرد: حضور در روستاها، برگزاری محافل انس با قرآن، تجلیل از نخبگان، امامان جمعه، ورزشکاران، برگزاری جشنواره و اردو از جمله سایر فعالیت‌های کانون جمیل در شهرستان دهگلان و روستاهای این شهرستان است.

    وی عنوان کرد: توسعه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در سطح روستاها از اهداف این کانون فرهنگی است و سعی براین است تا بیشتر فعالیت‌ها با استفاده از فضای مساجد و حضور جوانان و نوجوانان باشد.

    یوسفی به دیگر اقدامات این کانون پرداخت و اعلام کرد: از ابتدای دهه ۹۰ فعالیت کانون یاد شده توسعه زیادی یافت و حضور در نمایشگاه‌های قرآنی استانی و ملی از جمله اقدامات دیگر این کانون بود.

    وی یادآور شد: کانون فرهنگی جمیل کانون برگزیده کشوری در سال‌های ۸۵ تا ۸۹، کانون برگزیده استانی از سال ۸۵ تا ۹۰ شد و در تولید برنامه‌های فرهنگی، خبری و اجرای نمایش‌های آموزشی نیز اقدامات چشمگیری داشته است.

    هوشمند شدن کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد

    محمد کریمی، مدیر کانون فرهنگی – هنری غدیر شهرستان دهگلان نیز در ادامه این بازدید گفت: کانون فرهنگی – هنری غدیر از سال ۹۳ در روستای کروندان شهرستان دهگلان راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون ۵۰ نفر عضو دارد.

    وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ساکنان روستای کروندان اهل تسنن و مابقی تشییع هستند، اظهار کرد: ایجاد وحدت و تعامل بین مردم روستا با برگزاری برنامه‌های مذهبی، مناسبتی و دوره‌های آموزشی از اولویت فعالیت‌ کانون فرهنگی غدیر است.

    وی به دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی – هنری در روستای کروندان از توابع شهرستان دهگلان پرداخت وعنوان کرد: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در ایام کرونا، توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه و دعوت از بیرق امام رضا(ع) به روستای کروندان و استقبال مردم از این بیرق از جمله فعالیت‌های کانون غدیر به شمار می‌رود.

    کریمی اعلام کرد: تهیه بسته‌های حمایتی با کمک فعالان فرهنگی و خیرین روستای کروندان و تقدیر از مدافعان سلامت روستا نیز به همت این کانون فرهنگی هنری انجام شده است.

    وی بیان کرد: ایجاد ایستگاه سمپاشی در ورودی روستای کروندان نیز از جمله فعالیت‌های کانون غدیر دهگلان است که در ایام کرونا انجام گرفته است.

    مدیر کانون فرهنگی – هنری غدیر شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه این کانون فرهنگی به مدت یکسال است که دوره آموزشی زبان انگلیسی را برای بچه‌های مسجدی روستای کروندان برگزار می‌کند، افزود: در این دوره از اعضای کانون که بضاعت مالی نداشتند هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و دوره‌ها برای این افراد رایگان برگزار می‌شد. در پایان دوره‌ به شرکت‌کنندگان گواهینامه اعطا می‌شود.

    مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر شهرستان دهگلان به مشکلات این کانون فرهنگی پرداخت و یادآور شد: هوشمند شدن کانون فرهنگی غدیر و تهیه میز و صندلی در کلاس‌های کانون از مطالبات و خواسته‌های اعضای کانون غدیر است.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.