حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • فراخوان همایش ملی علمی پژوهشی«امین ولایت» منتشر شد
    شناسه : 4587
    5
    فراخوان همایش ملی علمی پژوهشی«امین ولایت» به عنوان سومین همایش جایگاه حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در ایران اسلامی منتشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت احمد‌بن‌موسی الکاظم شاهچراغ(ع) ، از انتشار فراخوان مقالات سومین همایش جایگاه حضرت شاهچراغ(ع) تحت عنوان همایش علمی-پژوهشی «امین ولایت» در ایران اسلامی خبر داد.

    علیرضا بیابان‌نورد گفت: روز ششم ذی‌القعده به نام روز حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) نامگذاری شده است و با توجه به بیعت حضرت احمد‌بن‌موسی (ع) با امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) درحالی که مردم با وی بیعت کرده بودند، سبب شد که لقب امین ولایت به ایشان داده شود. باتوجه به نقش و جایگاه حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم شاهچراغ(ع) در زندگی روزمره مردم ایران زمین و مسلمانان، مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در نظر دارد تا سومین همایش جایگاه این حضرت را با عنوان همایش ملی علمی پژوهشی «امین ولایت» برگزارکند.

    بیابان‌نورد هدف از برگزاری این همایش علمی پژوهشی را زمینه‌سازی برای تولید و نشر یافته‌های علمی با موضوع حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم شاهچراغ(ع) و نیز نکوداشت نام ایشان برشمرد و از اساتید حوزه و دانشگاه، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان علاقه مند به مطالعات ابعاد فرهنگی، اجتماعی، شخصیتی، تاریخی، معماری و حدیث پژوهی مرتبط با حضرت شاهچراغ (ع) دعوت کرد حداکثر تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ چکیده مقالات را از طریق پایگاه همایش ارسال کنند.

    وی خاطرنشان کرد: بخش علمی همایش با فراخوان مقالات علمی همایش در حوزه شناخت شخصیت حضرت احمدبن‌موسی(ع) و میرمحمدبن موسی (ع)، حوزه فرهنگی، اجتماعی و مدیریت، حوزه تاریخ، اسناد و موقوفات حرم مطهر، حوزه معماری و شهرسازی و حوزه حدیث پژوهی برگزار خواهد شد.

    رئیس مرکز پژوهش های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر آخرین مهلت ارسال اصل مقالات را ۳۱ فروردین ۱۴۰۱  اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات محورهای همایش، راهنمای تهیه و ارسال مقالات به پایگاه رسمی همایش به نشانی http://aminevelayat.ir  مراجعه کنند.

    بیابان‌نورد اظهار کرد: نتایج داوری اصل مقالات ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ و زمان برگزاری همایش ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ مصادف با روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) خواهد بود.

    لازم به ذکر است نخستین همایش علمی پژوهشی سومین حرم اهل بیت (ع) ۲۸ و۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۴ و دومین همایش مرتبط با حضرت احمدبن موسی(ع) با عنوان همایش ملی علمی پژوهشی حضرت شاهچراغ(ع) در دی ماه ۱۳۹۶ توسط آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برگزار شد و مقالات برتر همایش‌ها در قالب مجموعه مقالات، منتشر و در پایگاه‌های علمی منتخب نمایه شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.