حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • شبکه قرآنیان دانشگاه فرهنگیان تشکیل می‌شود + فیلم
    شناسه : 6444
    2
    فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تشکیل شبکه قرآنیان این دانشگاه گفت: از طریق این شبکه امکان برنامه‌ریزی برای اجرای فعالیت‌ها بهتر از قبل فراهم می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد اقداماتی که برای برگزاری بهتر سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در نظر گرفته شده است، گفت: خدا را شاکریم که این توفیق را به ما داد تا در خدمت قرآن باشیم و بتوانیم در مورد دانشجویان خودمان که علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی هستند کار فاخری را انجام دهیم.

    قائم مقام ستاد عالی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور افزود: بعد از اینکه میزبانی جشنواره به دانشگاه فرهنگیان اعطا شد کارگروه‌هایی متشکل از مسئولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی تشکیل شد تا از این طریق بتوانیم کارها را به بهترین و شایسته‌ترین نحو ممکن پیش ببریم.

    مبشری با اشاره به میزبانی استان آذربایجان غربی از سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تصریح کرد: ‌به تبع بیشترین بخش کار معطوف به استان میزبان و شهر ارومیه بود، جلسات متعددی درباره روند جشنواره در استان میزبان با مسئولان استانی و از جمله استاندار برگزار شد و خوشبختانه این عزیزان از علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی بوده و در این عرصه از همه ما پیشتازتر هستند.

    معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ما در گام اول به استان آذربایجان غربی پیشنهاد میزبانی دادیم و بلافاصله بعد از طرح پیشنهاد، استاندار محترم این موضوع را مصوب قلمداد کرد و تأکید داشت جشنواره در این استان برگزار شود و در ادامه تمامی دستگاه‌های استان را ملزم به همکاری با جشنواره کرد.

    قائم مقام ستاد عالی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بیان کرد: تکالیف هر دستگاه از سوی استاندار به آنها ابلاغ شده و به این ترتیب دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری و … ملزم به همکاری بوده و در این زمینه تکلیف دارند. با توجه به این موضوع و این اهتمام از روزها قبل همه چیز برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر جشنواره فراهم شده است.

    مبشری در ادامه به معرفی برگزیدگان دستگاه‌های دانشگاهی به دبیرخانه جشنواره برای حضور در مرحله ملی اشاره کرد و افزود: طی هفته‌های گذشته سهمیه هر دانشگاه برای معرفی نمایندگان خود در جشنواره ملی مشخص شد و به تبع برخی دستگاه‌ها که جشنواره خود را برگزار کرده‌ و نفرات برتر مشخص شده‌اند، کار معرفی شرکت‌کنندگان به دبیرخانه را انجام داده‌اند. از این جهت دانشجویان به جد کار را دنبال می‌کنند تا رقابت تنگاتنگی را در استان شاهد باشیم.

    معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه نباید فعالیت‌های مربوط به جشنواره محدود به ایام رقابت‌ها و تدارک قبل از آن شود، گفت: باید در طول مدت سال تحصیلی آینده که در پیش رو خواهیم داشت، دانشجویان کانون‌های قرآن و عترت خود در پردیس‌ها را فعال کنند و در شهر و استان خود کرسی تلاوت داشته باشند.

    وی افزود: سال گذشته برای هر کدام از کانون‌های قرآنی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور مبلغی حدود ۲۰ میلیون تومان اختصاص دادیم تا برای برگزاری جلسات آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و مسابقات داخلی که در طول سال برگزار می‌کنند، هزینه کنند. این کار با حمایت‌هایی که ریاست محترم دانشگاه در گذشته داشتند انجام شد و ان‌شاءالله با حمایت سرپرست فعلی این بحث را در سال تحصیلی بعد هم ادامه خواهیم داد.

    مبشری در پایان به شبکه‌سازی فعالان قرآنی دانشگاه فرهنگیان هم اشاره و اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است تا دانشجویان قرآنی دانشگاه فرهنگیان عضو یک شبکه بزرگ قرآنی شوند تا برنامه‌ریزی‌های بهتری برای آنها از طریق این شبکه داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.