حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • رونمایی دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) تهران به یاد شهید شاهچراغ
    شناسه : 6874
    2
    اجتماعی » جامعه جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) پایتخت در پی حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) و پاسداشت شهید خادم این حرم رونمایی شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران با عنوان «از خون جوانان حرم لاله دمیده» امروز، سه‌شنبه ۲۴ مرداد، با توجه به حادثه تروریستی و غمگین حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) در شیراز رونمایی شد.

    این دیوارنگاره با تصویری از شهید غلام عباس عباسی شهید خادم حرم حضرت شاهچراغ(ع) و شعار «این چراغ خاموش شدنی نیست» با طراحی گرافیک محسن کربلایی‌زاده محصول خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی است که به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج نصب و رونمایی شده است.

    در توضیح این دیوارنگاره آمده است:

    «زائر زمین خورد و سلامی داد بر ارباب

    فرش حرم را خونِ مظلومانه‌ای برداشت

    شیراز شد لبریز از عطر گل لاله

    لبخند را اشک از گلِ ریحانه‌ای برداشت»

    در دیوارنگاره «از خون جوانان حرم لاله دمیده» ضمن تسلیت در پی حمله تروریستی به آستان مقدس حرم شاهچراغ(ع) اشاره شده که این آستان مقدس ۲ بار؛ در چهارم آبان ۱۴۰۱ و ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ مورد حمله تروریستی قرار گرفته است.

    رونمایی دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) تهران با یاد شهید حرم شاهچراغ

    «خادم شهید»

    همچنین خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی پوستر «خادم شهید» را با تصویری از شهید غلام عباس عباسی با طراحی گرافیک احسان جعفرپیشه منتشر کرده است.

    در توضیح این پوستر آمده است: «ای دل تو چگونه نشکنی با این داغ؟/ آتش زده باز دست دشمن بر باغ یک زخم دگر به زخممان افزودند»

    پیکر شهید عباسی ۲۵ مرداد ساعت ۹ صبح در شیراز، از میدان شهدا تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) تشییع و پس از اقامه نماز، در صحن سومین حرم اهل بیت(ع) و در جوار شهدای نخستین حمله تروریستی به این حرم مطهر به خاک سپرده می‌شود.

    پوستر «شاهچراغ» با طراحی گرافیک احسان جعفرپیشه از دیگر محصولات خانه طراحان انقلاب اسلامی در پی حمله تروریستی به آستان مقدس شاهچراغ(ع) است.

    در این پوستر قطعه شعری بدین شرح نگاشته شده است:

    «از عطر دل انگیز خدا پر شد باغ

    از لاله‌ی تازه‌اش بگیرید سراغ

    یکبار دگر شهید….یعنی باز است

    یک باب بهشت از در شاهچراغ»

    رونمایی دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) تهران با یاد شهید حرم شاهچراغ

    یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد، با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد. این تروریست تکفیری تبعه تاجیک در همان بدو ورود به صحن با جانفشانی یکی از خدام و سرعت عمل یگان حفاظت دستگیر شد.

    در این حادثه تاکنون ۲ نفر(غلام‌عباس عباسی خادم این آستان مقدس و محمد جهانگیری) شهید و هشت نفر مجروح یا مصدوم شدند که همه آنان به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

    حرم حضرت شاهچراغ(ع) چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.