حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • رقابت ۹۶ حافظ قرآن در «روی خط حفظ»
    شناسه : 1519
    3
    مدیر گروه آموزش رادیو قرآن از پخش برنامه «روی خط حفظ» با رویکرد ارزیابی و سنجش تسلط حافظان بر محفوظاتشان و مفاهیم قرآن در عصر پنجشنبه‌های هر هفته، خبر داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    رقابت ۹۶ حافظ قرآن در «روی خط حفظ»

    مدیر گروه آموزش رادیو قرآن از پخش برنامه «روی خط حفظ» با رویکرد ارزیابی و سنجش تسلط حافظان بر محفوظاتشان و مفاهیم قرآن در عصر پنجشنبه‌های هر هفته، خبر داد.

    احمد فراهانی

    احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش شبکه رادیویی قرآن در گفت‌وگو با بعثت نیوز با اشاره به تهیه و پخش برنامه «روی خط حفظ» که روزهای پنجشنبه به روی آنتن می‌رود، گفت: این برنامه با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گسترش فرهنگ انس با قرآن و گرایش علاقه‌مند به عرصه حفظ قرآن و از سوی دیگر ایجاد زمینه‌ای برای رقابت سالم و مؤثر میان حافظان برتر سراسر کشور و تثبیت محفوظات و ارزیابی سطح حفظ حافظان تهیه و تولید می‌شود.

    وی با تأکید بر اینکه رویکرد برنامه فوق رقابت حافظان برتر کشور طی سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی است، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی، ۹۶ حافظ برتر طی ۲۴ برنامه حضور دارند، به طوری که در هر برنامه چهار حافظ(دو حافظ بانو و دو حافظ آقا) به صورت دو به دو، با هم به رقابت می‌پردازند و هر برنامه شامل دو برگزیده است که به مرحله نیمه نهایی راه پیدا خواهد کرد.

    فراهانی ادامه داد: همچنین ۱۲ برنامه برای مرحله نیمه‌نهایی و سه برنامه نیز برای رقابت فینالیست‌ها در نظر گرفته شده است. این برنامه به صورت تولیدی با اجرای حافظ کل قرآن کریم محمدهادی اسلامی و نظارت داور ناظر در پشت صحنه همراه است.

    وی درباره نحوه انتخاب حافظان برتر تصریح کرد: اسامی را با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مربوطه دریافت کردیم و سپس شرکت‌کننده از سوی تیم کارشناسی شبکه رادیویی قرآن غربالگری و انتخاب شدند.

    مدیر گروه آموزش رادیو قرآن درباره نوع سؤالات ادامه داد: سنجش حسن حفظ و میزان تسلط حافظان بر آیات و مفاهیم قرآن از جمله مواردی است که در سؤالات مد نظر قرار گرفته است. در پایان این مسابقه، ۱۲ حافظ برتر به عنوان برگزیده مشخص و معرفی خواهند شد.

    یادآور می‌شود، برنامه «روی خط حفظ» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی فاطمه قاسم‌آبادی و اجرای کارشناسی هادی اسلامی، پنجشنبه‌ها، ساعت ۱۸ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.