حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • راه‌های کشف استعدادهای قرآنی کشور را توسعه دهیم
    شناسه : 3149
    2
    مدرس و داور مسابقات قرآن به ضرورت شناسایی بیشتر استعداد‌های قرآنی در کشور تأکید کرد و گفت: استعداد‌های پنهان قرآنی بسیاری در کشور حضور دارند که هنوز شناخته شده نیستند؛ لذا یکی از مهمترین اهدافی که سازمان‌های قرآنی باید دنبال کنند، سرمایه‌گذاری و یافتن دیگر راه‌کارها برای شناسایی استعداد‌هاست.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    ومین دوره مسابقات سراسری استعداد‌های قرآنی کشور(پسران نوجوانان) ویژه منتخبان فاز تطبیقی طرح استعداد‌های قرآنی به صورت مجازی و آنلاین هفته گذشته از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد. در این دوره، ۳۵ نفر از نخبگان کشور از ۲۰ استان حضور داشتند که این دوره در رشته قرائت تحقیق و حفظ قرآن برپا شد.
    داوران این دوره عباس امام‌جمعه در بخش تجوید، کریم دولتی در بخش وقف و ابتدا، نصرت‌الله حسینی در بخش صوت و محسن یاراحمدی در بخش لحن بودند. برای بررسی بیشتر این دوره از مسابقات، خبرنگار ایکنا گفت‌وگویی با نصرت‌الله حسینی، داور بخش صوت داشت.
    حسینی، دارنده مدرک درجه یک مدرسی قرآن در بخش تنغیم با اشاره به اینکه عمده شرکت‌کنندگان در این دوره از اجرای مطلوبی برخوردار بودند، اظهار کرد: البته باید وضعیت را نسبت به اوضاع کرونایی کشور ارزیابی کرد، چرا که به دلیل شیوع کرونا اکثر کلاس‌های حضوری تعطیل شده است و اگر کلاسی هم وجود دارد به صورت مجازی است و طبیعتاً کیفیت آموزش‌های مجازی به نسبت حضوری پایین‌تر است.
    حسینی تصریح کرد: اکثر این استعداد‌های قرآنی مدت‌هاست که در کلاس‌های حضوری شرکت نکرده‌اند و ممکن است اعتماد به نفسشان پایین آمده باشد و لذا در مجموع ارزیابی من نسبت به این دوره  خوب بود. برخی از شهرها مانند تهران و مشهد نیز شرکت‌کننده نداشتند و نمی‌توان اعلام کرد که کدام یک از استان‌ها استعداد‌های برتر بیشتری داشتند.
    وی به ضرورت شناسایی بیشتر استعداد‌های قرآنی در کشور تأکید کرد و گفت: در حال حاضر با عده‌ای روبه‌رو هستیم که از قبل شناسایی شده‌اند، این در حالی است که معتقدم استعداد‌های پنهان قرآنی بسیاری در کشور حضور دارند که شناخته شده نیستند و حتی ممکن است خانواده فرد هم از این استعداد بی‌خبر باشد؛ لذا باید برای این موضوع، راهکار‌هایی را در نظر بگیریم.
    حسینی بیان کرد: یکی از مهمترین اهدافی که سازمان‌های قرآنی باید دنبال کنند، سرمایه‌گذاری برای نوجوانان و استعداد‌های ناشناخته است. قطعاً به دلیل شرایط فعلی این کار دشوار است. اما ضرورت دارد تا دوره‌های پرورش استعداد و استعدادیابی قرآنی سطح وسیع‌تری پیدا کند.
    این مدرس و داور مسابقات قرآن ادامه داد: اینکه بخواهیم تنها بر روی چند نفر سرمایه‌گذاری کرده و به فکر جذب نیرو‌های جدید نباشیم، کار اشتباهی است، چراکه این طرح‌ها بار‌ها به گونه مختلف برگزار شده که خیلی از این استعداد‌ها به دلیل مشکلات مالی، کمبود بودجه، تغییر مدیریت‌ها و امثال این موارد به حال خود رها شده‌اند و به خوبی پیگیری نشده است.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.