حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • دو ملاک‌ پخش اذان در صداوسیما ، استاندارد فنی و جذابیت رسانه‌ای
    شناسه : 1017
    9
    ملاک شورای عالی قرآن برای پخش اذان در صداوسیما دارا بودن استانداردهای فنی و شاخص‌های جذابیت رسانه‌ای است و صرفاً به نتایج برتر مسابقات اکتفا نمی‌کنیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    استاندارد فنی و جذابیت رسانه‌ای؛ دو ملاک‌ پخش اذان در صداوسیما

    قائم‌مقام شورای عالی قرآن با بیان اینکه امکان ضبط تلاوت و اذان از قاریان بومی هر استان فراهم آمده است، گفت: ملاک شورای عالی قرآن برای پخش اذان در صداوسیما دارا بودن استانداردهای فنی و شاخص‌های جذابیت رسانه‌ای است و صرفاً به نتایج برتر مسابقات اکتفا نمی‌کنیم.

    استاندارد فنی و جذابیت رسانه‌ای؛ دو ملاک‌ پخش اذان در صداوسیمابه گزارش خبرنگار بعثت نیور، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، شامگاه شنبه، ششم دی‌ماه در برنامه تلویزیونی مصباح که با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، اظهار کرد: با توجه به شرایط بهداشتی و عدم امکان حضور فیزیکی در عرصه‌های مختلف سعی کردیم از آغاز سال جاری برنامه‌های خود را به سمت فضای مجازی سوق دهیم.

    وحدت رویه در پخش اذان

    سرابی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های شورای عالی قرآن در سال جاری که بر اساس وظایف شورا تعریف شده، نظارت بر پخش قرائت، دعا، مناجات، اذان و همه نغمه‌های دینی در صداوسیماست که در مدت اخیر این نظارت را به شکل هوشمند انجام می‌دهیم، برای مثال سال گذشته با هماهنگی رادیو و امسال با هماهنگی شبکه‌های تلویزیونی، وحدت رویه‌ای در پخش اذان در اوقات سه‌گانه ایجاد کرده‌ایم تا هنگام وقت شرعی، یک اذان به طور همزمان از شبکه‌های مختلف پخش نشود.

    قائم‌مقام شورای عالی قرآن با بیان اینکه امکان ضبط تلاوت و اذان از قاریان بومی هر استان فراهم آمده است، گفت: شاید در برهه‌ای با هدف ارتقای اذان، دعاخوانی و قرائت سخت‌گیری‌هایی به عمل آمد اما الان از آن دوره عبور کرده‌ایم و استعدادهای مختلفی در استان‌های کشور بروز کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته از دو اذان جدید در مازندران و گیلان رونمایی کردیم و موارد دیگری نیز در دهه فجر رونمایی می‌شود.

    ملاک‌های اذان مصوب

    سرابی تصریح کرد: ملاک شورای عالی قرآن برای پخش اذان در صداوسیما دارا بودن استانداردهای فنی و شاخص‌های جذابیت رسانه‌ای است و صرفاً به نتایج برتر مسابقات اکتفا نمی‌کنیم. نحوه شناسایی افراد مستعد برای ضبط تلاوت و اذان نیز از سوی شورای عالی قرآن با اطلاعی که از استان‌های مختلف دارد، تعیین می‌شود. برای مثال طی یک سال گذشته معاونت ارزیابی و نظارت شورا به تمام استان‌های کشور سفر کرده است. همچنین اگر کسی احساس می‌کند تلاوت و اذان او شاخص‌های لازم برای پخش در صداوسیمای مراکز استان را داراست، می‌تواند تلاوت یا اذان خود را به [دبیرخانه] شورا بفرستد تا مورد بررسی قرار گیرد.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    1. با عرض سلام و ادب و احترام
      در مورد جذابیت اذان من خودم چندین مرتبه از روابط عمومی شبکه اصفهان خواهش کردم برنامه اذان رو تغییر بدن ..یه قرائت بهتر و دلنشین تر رو انتخاب کنن.. به هیچ وجهی اهمیت ندادن .. من از چندین نفر شنیده بودم که برنامه دعا و نیایش قبل از اذان شبکه اصفهان خیلی بده .. البته غیر از حدیث کسا که قبل از نیایش پخش میشه. من دیگه اصلا شبکه اصفهان رو تماشا نمیکنم و از رادیو زمان پخش اذان رو دنبال میکنم. این وحدت رویه که میگین اصلا عمومیت نداره .. اقلا توی شبکه اصفهان که دیده نمیشه
      با تجدید احترام

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.