حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • حضور پررنگ خوزستانی‌ها در بیست‌وسومین جلسه ارتقای قاریان
    شناسه : 1329
    6
    کارشناسان بیست و سومین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، تلاوت مهدی سیاحی از خوزستان را به عنوان تلاوت برتر این جلسه معرفی کردند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حضور پررنگ خوزستانی‌ها در بیست‌وسومین جلسه ارتقای قاریان

    کارشناسان بیست و سومین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، تلاوت مهدی سیاحی از خوزستان را به عنوان تلاوت برتر این جلسه معرفی کردند. همچنین در این جلسه مهدی دغاغله، مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم در ارتباطی تصویری از اهواز به ارائه نکاتی پرداخت.

    حضور پررنگ خوزستانی‌ها در بیست‌وسومین جلسه ارتقای قاریان

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز، به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، بیست و سومین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ١٠ دی‌ماه با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت مجازی و به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

    به منظور برقراری تعامل دوسویه با قاریان و جلب مشارکت بیش از پیش ایشان، این جلسه علاوه بر تارنمای آپارات، از طریق نرم‌افزار گوگل‌میت نیز  به صورت زنده پخش شد و قاریان حاضر در این ارتباط تصویری، در خلال برنامه به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

    در بخشی از این جلسه ارتقا که پیام استاد نام دارد، مهدی دغاغله؛ مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم از اهواز در ارتباطی تصویری به بیان نکاتی پرداخت.

    این استاد پیشکسوت، اخلاق، تواضع و فروتنی را از الزامات شخصیتی قاریان دانست و بیان کرد: اعتقاد دارم این فضایل قرآنی گذشته از بعد عالی معنوی، حتی موجب ارتقای فنی تلاوت هم می‌شود.

    دغاغله با اشاره به مصاحبت خود با بسیاری از اساتید مصری که در سال‌های گذشته به کشورمان سفر کردند، گفت: پیشینه تلاوت در مصر بیش از هفتصد سال و این پیشینه در ایران چهار دهه است، اما شتاب رشد قرائت در کشورمان برای مصری‌ها بسیار شگفت‌انگیز بوده است.

    حضور پررنگ خوزستانی‌ها در بیست‌وسومین جلسه ارتقای قاریان

    وی ادامه داد: اشتیاق، هوش و گوش موسیقایی در بین نوجوانان و جوانان ایرانی بسیار بالاست. در کنار این، نزدیک‌بودن زبان و اداء در فارسی و عربی، مشترک بودن بسیاری از واژه‌ها و حتی شباهت ساختار ادبی دو زبان هم ظرفیت مهمی است.

    این مدرس قرآن اظهار کرد: اگر از این نعمت و فرصت، بیش از پیش بهره ببریم و از نغمات زیبا و اصیل ایرانی نیز در تلاوت استفاده کنیم می‌توانیم در عرش تلاوت حرفه‌ای جهان اسلام قرار بگیریم.

    در این جلسه ارتقا که با دبیری محمودرضا بیژنی همراه بود، محمد عباسی و کریم دولتی، از استادان و داوران بین المللی قرآن به ارائه نکات و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

    محمود نوروزی از تهران، مهدی سیاحی از خوزستان و حمیدرضا ثابت از اصفهان قاریانی بودند که تلاوتشان مورد نقد و نظر اساتید حاضر قرار گرفت.

    براساس این گزارش، با نظر کارشناسان جلسه، تلاوت مهدی سیاحی، به عنوان تلاوت برگزیده بیست و سومین جلسه ارتقاء انتخاب شد.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.