حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • حضور چهره‌های قرآنی برتر کشور در مدهامتان/ تشریح جزئیات مراسم افتتاحیه و اختتامیه
    شناسه : 3427
    3
    دبیر اجرایی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با اشاره به جزئیات برگزاری افتتاحیه و اختتامیه این دوره در مشهد مقدس گفت: مراحل قبلی این دوره با حضور ۱۲ هزار نفر از اعضای ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد که در اختتامیه از چند چهره‌ قرآنی و خانواده معظم شهدا تجلیل می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محمد ابدالی‌تکلو، دبیر اجرایی چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان، با اشاره به جزئیات برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان، گفت: چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود و اولین برنامه قرآنی ستاد فهما بعد از شیوع کرونا به شمار می‌آید که در سطح ملی و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

    وی افزود: آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان ۲۷ مهر و اختتامیه ۲۹ مهر بعد از نماز مغرب و عشا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد مقدس و همچنین با حضور چهره‌های قرآنی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود و میزبان اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور خواهیم بود.

    مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی با اشاره به جزئیات شرکت‌کنندگان در بخش‌های این مسابقات گفت: در کل کشور در رشته اذان ۱۵۷۰ نفر، در رشته ترتیل ۲۱۲۰ نفر، در رشته قرائت تحقیق بیش از ۴۰۰ نفر، در رشته حفظ کل ۴۱۰ نفر، در رشته قرائت تقلیدی ۳۷۰ نفر، در رشته نقاشی آیات ۴۳۰۵ نفر، در رشته نماز ۱۲۵۰ نفر، در رشته مکبری ۵۸۰ نفر و در رشته حفظ جزء سی ۱۹۲۰ شرکت‌کننده داشتیم.

    دبیر اجرایی چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان این دوره از طریق سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌نام کردند و قرائت خود را در رشته‌های مختلف در سامانه به ثبت رساندند و نهایتاً با نظر هیئت داوران از میان این افراد ۸۷ نفر به مرحله نهایی رسیدند، گفت: این افراد در استان‌های خودشان مسابقات را برگزار کردند که ۸۷ نفر به عنوان برگزیده به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند و مراسم افتتاحیه این مسابقات در مشهد مقدس با حضور این افراد برگزار خواهد شد.

    وی با تأکید بر اینکه مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات مدهامتان این است که بیش از ۱۲ هزار شرکت‌کننده عضو کانون‌ها بودند؛ در حالی که در دوره‌های قبل آمار قابل توجهی از شرکت‌کنندگان عضو کانون نبودند. براساس این تعداد بیشترین آمار شرکت‌کنندگان به ترتیب از استان‌های خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، تهران و یزد بودند.

    ابدالی‌تکلو افزود: در جریان برگزاری اختتامیه مسابقات از چند چهره قرآنی کشوری تجلیل می‌شود. تلاش کردیم که از چهره‌های بین‌المللی قرآنی تجلیل کنیم که به دلیل شیوع کرونا هنوز نتوانسته‌ایم این کار را به قطعیت برسانیم. در هر صورت در مراسم اختتامیه خانواده شهدا و چهره‌های قرآنی برتر کشور حضور دارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.