حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • حافظان قرآن شیوه تکیه‌های صوتی بر کلمات را رعایت کنند
    شناسه : 3368
    5
    دارنده رتبه عالی رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن اوقاف در سال ۹۶ حافظان علاقه‌مند به شرکت در مسابقات قرآن را به رعایت فن آکسان‌گذاری لفظی، عبارتی و مفهومی توصیه کرد و افزود: رویکرد جدید داوران کشوری و بین‌المللی تکیه‌ صوتی بر کلمات است و حافظان باید در این زمینه تبحر لازم را داشته باشند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    محمد شریفی، قاری و دارنده رتبه عالی رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن اوقاف در سال ۹۶، با اشاره به مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، تصریح کرد: فقط ۶ تلاوت را شنیدم و با توجه به تجربه حضور در مسابقات کشوری و بین‌المللی تلاوت‌ها را قوی ندیدم. برخی تلاوت‌ها ازنظر لحن خوب، اما در بخش صوت و تجوید ضعیف بود. برخی دیگر از تلاوت‌ها نیز بر پایه تقلید محض، نه مسابقه‌ای بود. البته اگر مسابقات با محوریت تلاوت مجلسی باشد قابل قبول است، اما این نوع تلاوت مناسب فضای مسابقه و رقابت هنرهای تلاوت نیست و هرکدام در چند آیتم ضعیف هستند.

    شریفی اظهار کرد: برخی از فعالان قرآنی قبلاً عقیده داشتند تلاوت‌کننده مسلط فردی است که بتواند سبکی را خوب تقلید کند، اما نظر من مخالف است. در گام اول مستمع باید تلاوت را دوست داشته باشد، از سوی دیگر تکنولوژی پیشرفت کرده است و افراد می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای موجود فرکانس صدای استاد را به خود نزدیک کند و در گام بالاتر پس از شنیدن صدای چند استاد، چکیده آن را گرفته و سبک جدید ارائه دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.