حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • جدیدترین اثر حجت‌الاسلام انصاریان فاطمیه روانه بازار می‌شود
    شناسه : 3844
    3
    به همت مرکز نشر دارالعرفان کتاب «رساله سیر و سلوک» جدیدترین اثر عرفانی حجت‌الاسلام انصاریان همزمان با آغاز ایام فاطمیه روانه بازار می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    سیدمحمدجواد حسینی اشکوری، مدیر انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان اظهار داشت: «رساله سیر و سلوک» جدیدترین اثر عرفانی حجت‌الاسلام حسین انصاریان به‌منظور تسهیلِ دسترسی جوانان علاقه‌مند شیعه به توصیه‌های الهی و معارف سودمند قرآن کریم و ائمه طاهرین علیهم‌السلام در ۶ محور گردآوری، تنظیم و ارائه شده است.

    وی افزود: از جمله ویژگی‌های این رساله، می‌توان به نگارش براساس مقتضیات زمان، دوری از پیچیدگی‌ در کلمات و جملات و سهولت در کاربرد و عملی ساختن دستورات اشاره کرد.

    حسینی اشکوری محورهای اصلی این رساله را تهذیب و پالایش قلب از رذایل و آلودگی‌ها، تزیین قلب به معرفت خدا و دانش، تزیین قلب به عشق و محبت، انجام عبادات ظاهری و باطنی، هجرت و جهاد ملکوتی و همچنین گفتاری پیرامون موانع سلوک بیان کرد.

     مدیر انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان با اشاره به برخی مطالب خواندنی این کتاب گران‌سنگ بیان داشت: «انسان برترین مخلوق الهی»، «هدف اساسی خداوند از آفرینش انسان»، «قلب تجلی‌گاه عنایت الهی به انسان»، «بهترین قلب‌ها از دیدگاه امام علی(ع)»، «تصفیه قلب، شرط نخست سلوک»، «آرامش دل در سایه عشق به خدا»، «اهمیت پاکسازی قلب از زبان معصومان(ع)»، «کنترل پنج شهوت خانمان سوز»، «چهار شرط اساسی در عبادات»، «نفس اماره، اژدهایی خطرناک»، «توبه مقبول»، «دو گام اساسی در تحقق توبه حقیقی»، «درجات تقوا» و «نشانه‌های متقیان در نگاه امام علی(ع)» از جمله برخی از مطالب خواندنی این کتاب ارزشمند است.

    وی در پایان افزود: به محض پایان یافتن مراحل چاپ و تولید، تمام راه‌های دسترسی مخاطبان گرامی به اثر مذکور از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر استاد انصاریان به نشانی www.erfan.ir و همچنین فروشگاه اینترنتی به نشانی www.shop.erfan.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.