حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تکذیب خبر برگزاری چندباره آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن و حذف حد نصاب
    شناسه : 4540
    1
    مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه پنجاه‌وهشتمین جلسه شورای ارزیابی حافظان قرآن هیچگونه مصوبه قانونی نداشت گفت: موضوعی مبنی بر حذف حد نصاب‌ها یا برگزاری چندباره آزمون اعطای مدرک در یک سال، مورد تایید دبیرخانه شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم نیست.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     در پی انتشار خبری مبنی بر اصلاح بند‌هایی از آیین‌نامه آزمون تخصصی حافظان قرآن در نشست شورای ارزیابی حافظان قرآن،‌ ایکنا برای بررسی صحت و سقم این خبر‌ گفت‌وگویی با محمد رمضانی‌فرد، مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن انجام داد. رمضانی‌فرد با اعلام برگزاری پنجاه‌وهشتمین جلسه شورای ارزیابی حافظان قرآن(با حضور همه اعضا به جزء دبیر) که سه‌شنبه، ۱۹ بهمن برگزار شد، گفت: دستور جلسه این نشست بررسی ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوط به آزمون‌های ارزیابی تخصصی حافظان قرآن بود.

    وی افزود: در این جلسه صرفاً به بررسی، مشورت و همچنین پیش‌بینی احتمالات مربوط به تغییراتی که امکان دارد در آزمون‌های ارزیابی حافظان ایجاد شود پرداخته شد و هیچگونه مصوبه‌ای نداشت.

    مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم درباره خبر‌های منتشر شده در خصوص مصوبات این جلسه گفت: دبیرخانه این شورا به عنوان مرکز رسمی اطلاع‌رسانی آزمون‌های مربوط به این حوزه، هرگونه مصاحبه‌ای که درباره این جلسه تا به امروز توسط برخی از اعضا منتشر شده است، تکذیب می‌کند.

    رمضانی‌فرد با تاکید بر اینکه این جلسه هیچگونه مصوبه قانونی که مورد تایید همه اعضا باشد، نداشت گفت: موضوعی مبنی بر حذف حد نصاب‌ها یا برگزاری چندباره آزمون اعطای مدرک در یک سال مورد تایید دبیرخانه شورای ارزیابی حافظان قرآن نیست و مواردی که در این زمینه‌ در برخی از مصاحبه‌ها منتشر شده است، صرفا یک گمانه‌زنی است.

    وی با بیان اینکه موضوعاتی که اخیرا توسط یکی از اعضای شورا منتشر شده است، مخالفان زیادی داشته است و به هیچ وجه مصوب نشده است، گفت: اطلاع‌رسانی مصوبات شورای ارزیابی حافظان قرآن کریم صرفا برعهده دبیرخانه این شورا است و هرگونه گمانه‌زنی درباره تغییرات، مسئولیتش با منتشرکننده خبر و فرد مصاحبه‌شونده است.

    مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن ادامه داد: این جلسه به مدت سه ساعت طول کشید و لذا با توجه به اینکه تعدادی از اعضا برای اولین بار بود که در جلسه حضور پیدا می‌کردند، صرفا به تبیین طرح و بررسی زوایای برگزاری آزمون‌ها پرداخته شد. در جلسات آتی این مباحث ادامه پیدا خواهد کرد.

    یادآوری می‌شود، شورای ارزیابی حافظان قرآن بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از هفت نفر از کارشناسان و متخصصان قرآنی تشکیل شده است و به منظور تصویب ضوابط علمی و دستورالعمل‌های اجرایی و نظارت بر برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن فعالیت می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.