حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • توجه به نعمت‌های الهی بهترين راه خداشناسى است
    شناسه : 4226
    3
    امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه توجه به نعمت‌های الهی بهترين راه خداشناسى است، گفت: بعد از آفرينش آسمان‌ها به اراده رب سبحان و گسترش زمين و گردش آن در فضا، پروردگار متعال این پرسش قرآنی «أَأَنتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاء بَنَاهَا» را از انسان‌ها به‌منظور به انحصار درآوردن چرخه تولید‌ همه‌جانبه بر پایه علم نجوم و علوم طبیعی در کتاب آسمانی قرآن‌ کریم کرده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    نشست آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر با اعضای انجمن نجوم این استان، ۱۳ دی‌ماه، در مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه کوی شهید مدرس شهر بوشهر برگزار شد.

    امام‌جمعه بوشهر در این نشست با بیان اينكه علم نجوم، علمی است که با دل سر و کار دارد و با آرزوها و ایده‌آل‌های بشری همگون است، اظهار کرد: حدود یکصد میلیارد کهکشان وجود دارد که یکی از آنها راه شیری است و همچنین در حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ستاره شناسایی شده که یکی از آنها خورشید است و خدا می‌داند چقدر سیاره وجود دارد که یکی از آنها زمین است.

    آیت‌الله صفایی‌بوشهری علم نجوم‌شناسی را علم خداشناسی و علمی عزیز، زیبا، دلنشین و پرجاذبه برشمرد و افزود: همیشه بزرگان علم و دانش همچون ابوریحان بیرونی، زکریای رازی، ابوعلی سینا و دیگر بزرگان به علم نجوم تمایل داشته‌اند.

    وی با بیان اینکه کمالات معنوی مايه امتياز انسان است، گفت: نوع پرسش‌گری و مطالبه‌گری در حوزه تبلیغ و ابلاغ و ترویج از ناحیه محسوسات براى دستیابی و پى‌ بردن به معقولات بسیار مهم و مفید فایده محسوب می‌شود و همان‌گونه بعد از آفرينش آسمان‌ها به اراده رب سبحان و گسترش زمين و گردش آن در فضا، پروردگار متعال این پرسش قرآنی «أَأَنتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاء بَنَاهَا» را از انسان‌ها به‌منظور به انحصار درآوردن چرخه تولید‌ همه‌جانبه بر پایه علم نجوم و علوم طبیعی در کتاب آسمانی قرآن‌کریم کرده است. لذا، در این رابطه توجه به نعمت‌های الهی بهترين راه خداشناسى است.

    آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تأکید به ساخت شهرک نجوم در بوشهر به عنوان پایتخت نجوم‌شناسی ایران، تصریح کرد: انجمن نجوم استان بوشهر در سطح ملی و بین‌المللی به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته است و اکنون نیز کاری که شما در انجمن نجوم بوشهر انجام داده‌اید و به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اید کار بسیار بزرگی است؛ ولی مدتی است که در حوزه‌های تمدن علم نجوم دچار وقفه جدی در ایران شده‌ایم و به بزرگان گذشته این حوزه مانند ابوریحان بیرونی بسنده کرده و دنبال مباحث جدید این حوزه نرفته‌ایم که لازم است در این زمینه به‌صورت علمی و دانش‌بنیان کار شود.

    استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مشکلات زیرساختی این حوزه در استان بوشهر، افزود: در استان بوشهر باید افق‌های بلند داشته باشیم و لازم است در این زمینه در بوشهر شهرک نجوم و در غیر این صورت مجتمع بزرگ علم نجوم در استان ساخته و بوشهر به‌عنوان مرکز نجوم کشور معرفی شود.

    رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بر توسعه منابع انسانی در حوزه نجوم تأکید کرد و با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش جهت آموزش دانش‌بنیان نجوم به دانش‌آموزان، گفت: یکی از طرح‌هایی که می‌تواند در زمینه تربیت افراد در این زمینه به شما کمک کند تأسیس پیش‌دبستانی زیر نظر آموزش و پرورش با رویکرد آموزش نجوم است که این امر می‌تواند باعث تولید منابع انسانی مورد نیاز در این حوزه، ایجاد اشتغال و درآمدزایی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.