حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تمدید مهلت ثبت‌نام عضویت صاحبنظران حقیقی در انتخابات شورای توسعه فرهنگ قرآنی
    شناسه : 4522
    1
    کمیته منتخب شورای توسعه فرهنگ قرآنی با شناسایی تعداد ۱۹ نفر از داوطلبان واجد شرایط جهت معرفی به این شورا، مهلت ثبت‌نام را تا پایان بهمن‌ماه اعلام کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به نقل از دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، رضا سلامت‌پناه، عضو کمیته منتخب شورا برای شناسایی و معرفی صاحبنظران امور قرآنی واجد شرایط، با اشاره به مطالبات جامعه قرآنی برای توسعه دایره صاحبنظران حقیقی عضو شورا در پاسخ به فراخوان ۲۸ آبان، گفت: در جلسه پنجاه و سوم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در دوم آذر قرار شد این انتخاب به تعویق بیفتد.

    وی افزود: شرایط و فرایند انتخاب در دو هم‌اندیشی با مشارکت فعالان و صاحب‌نظران امور قرآنی و در کمیته منتخب شورا بازنگری و در نهایت در جلسه پنجاه و چهارم (ششم بهمن) شورا تصویب شد.

    معاون دبیرخانه با تبیین شرط داشتن شخصیت حقیقی مستقل گفت: این اصطلاح در شورا به این صورت تبیین شد که افراد رابطه استخدامی با دستگاه‌های عضو شورا و تعارض منافع نداشته باشند.

    وی ادامه داد: در جلسه کمیته منتخب که یکشنبه این هفته برگزار شد، این مفهوم به صورت «عدم اشتغال تمام وقت در بخش‌های قرآنی ستادی ملی و استانی دستگاه‌های عضو شورا» مورد بررسی قرار گرفت.

    دبیر مجمع مشورتی ضمن اشاره به پنج شاخص اختصاصی داشتن سن بالای ۳۵ سال، داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد، داشتن سابقه فعالیت قرآنی حداقل ۱۰ سال، امکان اختصاص وقت متعارف و داشتن شخصیت حقیقی مستقل، تعداد ۴۱ نفر از ۸۴ نفر داوطلب را فاقد این شرایط کمّی دانست و گفت: بر این اساس اسامی و سوابق سایر داوطلبان برای احراز شرط کیفی اختصاصی «تخصص ممتاز در یکی از حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، ترویجی یا مدیریتی امور قرآنی» بررسی و منجر به شناسایی این ویژگی در ۱۹ نفر از داوطلبان شد.

    سلامت‌پناه با بیان اینکه این اولین بار است که مشارکتی در این سطح برای عضویت در شوراهای تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته، روند طی شده را نمادی از جمع‌اندیشی و مشارکت‌جویی نخبگان و اصحاب قرآنی دانست که در ادوار آتی تکامل خواهد یافت.

    وی بیان کرد: از سایر افرادی که خود را دارای تخصص ممتاز در امور قرآنی می‌دانند درخواست می‌کنیم تا پایان بهمن نسبت به ثبت‌نام از طریق سامانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اقدام کنند تا زمینه مشارکت و حضور حداکثری فراهم شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.