حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تمام توان دستگاه‌های تابعه سازمان تبلیغات در خدمت دارالقرآن قرار گیرد
    شناسه : 5660
    4
    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان دارالقرآن کریم با تاکید براینکه نمی‌گذاریم این سازمان به یک موضوع رده دوم تبدیل شود، گفت: سایر توانمندی‌های سازمان تبلیغات باید در اختیار سازمان دارالقرآن قرار بگیرد و از حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی تقاضا داریم که توان به توان این ظرفیت‌ها اضافه کند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان دارالقرآن کریم که امروز سه‌شنبه، ۲۴ خرداد برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ، در مسئولیت سازمان دارالقرآن کریم، گفت: زمانی که این اتفاق تلخ رخ داد و معلوم شد که ما باید جایگزینی را برای حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ تعیین کنیم، این موضوع در ذهنم آمد که خود بنده باید مسئولیت این سازمان را برعهده بگیریم و اگر هم اهلیت کافی برای مسئولیت خدمت به قرآن نیست، اما مسئول سازمان تبلیغات اسلامی باید مسئولیت سازمان دارالقران را هم بر عهده بگیرد تا این اهتمام بیش از پیش باشد.


    گزارش تصویری مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید سازمان دارالقرآن


    وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام عزت‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات در دوره مسئولیت حجت‌الاسلام صباغ به کمک سازمان دارالقران کریم آمد، افزود: ایشان آمدند تا ظرفیت‌های معاونت فرهنگی در خدمت سازمان دارالقران قرار گیرد. بعد از آن بررسی کردیم که چگونه می‌توان ظرفیت‌های مختلف را در خدمت سازمان دارالقرآن قرار دهیم و متوجه شدیم که ایده‌های مختلفی وجود دارد، اما نیازمند یک فشار و قدرت سازمانی است تا سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های زیر‌مجموعه سازمان تبلیغات پذیرای این همکاری باشند و خط محتوایی و کاری فعالیت‌های سازمان‌های زیرمجموعه مشخص شود.

    تمام توان دستگاه‌های تابعه سازمان تبلیغات در خدمت سازمان دارالقرآن قرار گیرد

    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی با قرآن مؤانست بسیاری دارد و ایشان را دارای اهلیت بیشتری برای این کار می‌دانستم، اظهار کرد: اثباتاً هم به این رسیدیم که ایشان می‌تواند در اینجا وقت بگذارد لذا خواهش کردیم که در این سازمان مستقر شوند؛ البته عهد کردیم هر روز، کار‌های دیگر قائم‌مقامی ایشان بر سازمان دارالقران غلبه پیدا کرد، ما باید برای سازمان دارالقرآن چاره‌ای پیدا کنیم و نمی‌گذاریم که سازمان دارالقرآن یک موضوع رده دوم محسوب شود. همچنین سایر توان‌های سازمان باید در اختیار سازمان دارالقرآن قرار بگیرد و از حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی تقاضا داریم که توان به توان این ظرفیت‌ها اضافه کند.

    حجت‌الاسلام قمی خطاب به حجت‌الاسلام حریزاوی نسبت به استفاده از ظرفیت طلاب فاضل دانشگاه‌دیده در مدیریت هرچه بهتر سازمان دارالقرآن تأکید کرد و گفت: باید ظرفیت به ظرفیت این فعالیت‌ها اضافه کرد و سرمایه به سرمایه سازمان دارالقرآن را حمایت کرد تا این فرصت مغتنم و کم نظیر موجب اعتلا و تعالی باشد تا فردا جلوتر از امروز باشیم.

    وی در ادامه تصریح کرد: سعی کنید قدم‌هایتان را محکم‌تر و مؤثر‌تر بردارد و با توان‌هایی که به این مجموعه قرآنی اضافه می‌کنید، سازمان تبلیغات اسلامی را هم در خدمت به قرآن و سازمان دارالقرآن کریم و هم در مسیر جهاد تبیین قرار دهید. امیدواریم با این اجتماع همت‌های مؤمنانه، گام رو به جلو و مؤثری را در اهتمام بیشتر به قرآن؛ از تلاوت تا تفسیر برداریم.

    بنابر این گزارش علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رهبر حکیم، قرآن‌دان، قرآن شناس و قرآنی انقلاب اسلامی در سال ۷۹ در جمع اعضای شورای انقلاب فرهنگی تعبیری دارند که متناسب این جلسه و مجموعه‌های مؤثر قرآنی کشور است و تکلیف ما را روشن می‌کند، گفت: ایشان می‌فرمایند: «من سه گانه‌ای را از مؤسسات، مجموعه‌های مردمی و حاکمیت فرهنگی توقع دارم که بین آن‌ها باید اتفاق بیفتد. اولین مورد تعارف است؛ همدیگر را بشناسند و از ظرفیت همدیگر شناسایی دقیقی داشته باشند. دوم ارتباط دوسویه داشته باشد و این ارتباط، داد و ستد پویا بین آن‌ها برقرار شود. سوم هم‌افزایی به قصد افزایش فعالیت‌ها است». تفسیر همگی این‌ها، تواصی به حق و صبر است.

    دوره طلایی سازمان‌های قرآنی

    وی افزود: امروز وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف قرار است در یک دوره طلایی رفاقت، انس، همدلی، فتوت، ارتباط کاری نزدیک، هم‌دلی، همگنی و همراهی، تکلیفی را که امامان فرمودند را محقق کنند؛ لذا سلام دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه معاونت قرآن را خدمت دوستان سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ می‌کنم. با این ارتباط صمیمانه بین شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساتید و پیشکسوتان قرآنی که حضورشان در این جلسه معنادار و انگیزه‌بخش است و همچنین بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات به نظر می‌رسد که اتفاقات مبارک و بزرگی در حوزه قرآن در کشور بیفتد.

    تمام توان دستگاه‌های تابعه سازمان تبلیغات در خدمت سازمان دارالقرآن قرار گیرد

    معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: همه ما امروز باید مطالبات رهبر معظم انقلاب را چه آنکه تصریحاً قرآنی است؛ مانند تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و یا کرسی‌های تلاوت و چه مطالبات قرآنی ایشان به معنی اعم ازجمله جهاد تبیین، مسئله جمعیت و مانند این‌ها و چه به معنی اخص بایستی سرلوحه کار باشد و با این ارتباط این مطالبات به درستی محقق شود تا حرف‌های امام ما زمین نماند. ما با تمام قوا در وزارت ارشاد و در دولت در خدمت همه مجموعه‌هایی که در امر قرآن زحمت می‌کشند، هستیم و انشالله این ارتباطات منشأ برکات و خدمات بیشتری در این عرصه خواهد شد.

    در پایان مراسم، ضم تکریم حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سابق و حکم حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی رئیس جدید سازمان دارالقرآن الکریم که با حفظ سمت قائم‌مقامی سازمان تبلیغات برای این جایگاه منصوب شده‌، به وی تقدیم شد.

    تمام توان دستگاه‌های تابعه سازمان تبلیغات در خدمت سازمان دارالقرآن قرار گیرد

    یادآور می‌شود در آئین تکریم و معارفه رؤسای جدید و سابق سازمان دارالقرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمی علی‌اکبر صادقی رشاد، رئیس شورای عالی حوزه‌ها علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مدیران، پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشور  حضور داشتند.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.