حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • تفاوت در مساعدت‌ها و دودی که به چشم مؤسسات قرآنی می‌رود / حال بد مؤسسات قرآنی در استان‌های مرزی و محروم
    شناسه : 2746
    1
    مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان بلوچستان از حمایت‌ها و مساعدت‌های تبعیض‌آمیز دستگاه‌ها گلایه کرد و گفت: تبعیض‌ در این مساعدت‌ها موجب قطع بیمه مربیان مؤسسات قرآنی دارای مجوز از تبلیغات اسلامی در شرایط کرونازده کشور شده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سیستان بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا درباره وضعیت مؤسسات قرآنی در موج پنجم کرونا، گفت: با توجه به وضعیت کرونا در سطح استان سیستان و بلوچستان و محرومیت این مردم از معاونت قرآن و عترت کشور و رئیس دارالقرآن الکریم درخواست دارم تا در بحث مؤسسات و خانه‌های قرآن همراه و مدد ما باشند.

    وی افزود: با توجه به اوضاع فعلی مؤسسات قرآنی و عدم پرداخت یا پرداخت حداقلی حقوق به مربیان قرآن، انتظار حمایت بیش از پیش حداقل از استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان به دلیل دوری از مرکز کشور و عدم منتقع شدن از امکانات، می‌رفت که متأسفانه محقق نشد.

    پورموسوی با ابراز گلایه از وضعیت بیمه مربیان قرآن و عدم برخورداری از مزایای حداقلی بیمه برخی از مربیان قرآن، افزود: اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌ها، در یک مرحله تسهیلات بلاعوض یک میلیون تومانی به مؤسسات قرآنی داد و ارشاد نیز به تناسب، یک مرحله کمک مساعدتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی آن هم به مؤسسات دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ کرده است و حال آنکه با توجه به انجام ادغام اتحادیه‌ها و از سوی دیگر توافقات صورت گرفته میان اتحادیه کشوری و سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد، مؤسسات برای اخذ مجوز بین دو دستگاه قرآنی کشور دارای اختیار بودند.

    وی با اشاره به مساعدتی که در زمینه پرداخت بیمه مؤسسات دارای مجوز از ارشاد از سوی دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان صورت گرفت، افزود: این مساعدت‌ها و تبعیض‌ها موجب قطع بیمه مربیان مؤسسات قرآنی دارای مجوز از تبلیغات اسلامی در شرایط کرونازده کشور شده است و حال آنکه چرا باید این تفاوت‌ها گذاشته شود؟ مگر مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت قرآنی انجام نمی‌دهند؟ یعنی یک مربی قرآن از کارگر ساختمانی کمتر است و خدماتش و تلاش‌هایش در زمینه بسط و توسعه فرهنگ قرآنی در مقاطع مختلف سنی دیده نمی‌شود؟!

    مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امیدواریم اگر چنین تبعیضی وجود دارد، تجدید نظر کنیم تا برطرف شود تا شاهد چنین اجحاف و تبعیض در حق سایر مؤسسات دارای مجوز از تبلیغات اسلامی حداقل در این استان که به معنای واقعی کلمه مردمش محروم هستند و در حال حاضر نیز به دلیل کمبود امکانات بهداشتی، بیشترین درگیری را در موج پنجم با بیماری منحوس کرونا دارند، برداشته شود.

    وی ادامه داد: انتظار این است که نویدها و وعده‌های که به مؤسسات قرآنی در مجامع داده شده، چون مساعدت و بهره‌مندی از وام و تسهیلات، حل مشکل مکان مؤسسات قرآنی با همکاری بقاع متبرکه، مسئله بیمه قرآنیان با راه‌اندازی صندوقی ویژه آنها و مساعدت‎های آموزشی، محقق شود، چرا که جامعه‌ای که در آن قرآن نشر و توسعه داده شده باشد، از امنیت و ثبات و آرامش برخوردار است.

    پورموسوی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود این مشکلات هنوز در سطح استان به دنبال راهکارهایی برای جذب قرآن آموزان بر سر کلاس های قرآن هستیم، بیان کرد: به دنبال افزایش جلسات خانگی در سطح استان هستیم. همچنین برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی در بستر فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها برگزار می‌شود و از ظرفیت مؤسسات قرآنی در اجرای طرح ۱۴۵۵ استفاده می‌کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.