حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • بیانیه گام دوم انقلاب سرلوحه سیاست‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است
    شناسه : 3751
    3
    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: در تلاش هستیم هیئت اندیشه‌ورز برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تشکیل دهیم و سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم به عنوان مانیفست انقلاب اسلامی از سیاست‌های آینده سازمان است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    یین تکریم و معارفه ابوذر ابراهیمی ترکمان و حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، رؤسای جدید و قدیم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، دوم آذرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و شخصیت های فرهنگی و اصحاب رسانه در این سازمان برگزار شد و حجت الاسلام ایمانی پور طی سخنانی در آن بر ضرورت حاکم شدن تفکر بسیج بر جامعه تأکید کرد.

    وی ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: امیدوارم نگاه و تفکر بسیج بر فعالیت‌ها حاکم شود و ما سعی داریم با این تفکر ظرفیت‌های فعال را فعال‌تر و ظرفیت‌های بالقوه را توسعه دهیم. در دوره جدید در تلاش هستیم، کارآمدسازی کنیم.

    حجت‌الاسلام ایمانی‌پور افزود: تفکر بسیج به معنای فرصت ساختن از تهدیدهاست و من از اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله) که برخاسته از حسن ظن رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب اسلامی است، تشکر می‌کنم.

    وی تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عمر ۲۷ ساله خود منشأ خدمات ارزنده‌ای بوده است و امروز به برکت شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی شاهد بیشترین همسویی با منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و یک پیام واحد یعنی ضرورت تحول براساس نگاهی نو و آسیب‌شناسانه و کارآمدسازی را می‌شنویم.

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: آسیب اصلی ناکافی بودن کار فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی است و شعار ما دیپلماسی فرهنگی در تراز چهل‌واره دوم انقلاب است و ما تحول در سه حوزه سازمانی، ملی و فراملی را در دستور کار قرار داده‌ایم و این مهم فقط با همراهی ممکن است.

    وی همچنین گفت: از نظر سازمانی شاهد بازسازی و بازنگری سیاست‌ها، ساختار و مأموریت‌ها و نیروی انسانی و شاهد نسل جدید رایزنی‌های فرهنگی خواهیم بود و از نظر ملی ایجاد حکمرانی شایسته در امور فرهنگی و احیای مطالبه رهبری را مورد توجه قرار خواهیم داد و در حوزه فراملی برای نمایاندن ایران قوی با همراهی جبهه فرهنگی انقلاب تلاش خواهیم کرد.

    حجت‌الاسلام ایمانی‌پور ادامه داد: در تلاش هستیم هیئت اندیشه‌ورز برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تشکیل دهیم و سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم به عنوان مانیفست انقلاب اسلامی، تأمین شرایط اشراف سیاستگذاران به محیط فرهنگی بین‌المللی، کاهش تصدی‌گری و ایفای نقش تسهیل‌گر برای حلقه‌های میدانی و توجه ویژه به حوزه دیپلماسی عمومی به عنوان ابزاری مؤثر از سیاست‌های مورد نظر ما برای آینده است.

    وی تأکید کرد: توجه ویژه به حوزه دیپلماسی عمومی به عنوان ابزاری مؤثر، توجه به معرفی فعالیت‌های هنری و نمایشی با محتوای غنی، معرفی و ایجاد لینک میان مفاخر فرهنگی، علمی و هنری و توجه به فعالیت‌های قرآنی از دیگر سیاست‌های ما خواهد بود.

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان گفت: تقویت دیپلماسی فرهنگی بر اقتصاد، معیشت مردم و امنیت کشور تأثیرگذار است و اگر موفق به ارائه تصویر خوبی از کشور در حوزه بین‌الملل شویم، همه مردم از آن بهره‌مند خواهند شد و دیپلماسی فرهنگی و عمومی باید به مسئله کشور تبدیل شود.

    بنابر این‌گزارش، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس پیشین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این مراسم گفت: سعی کردم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هر آنچه را مقام معظم رهبری فرمودند، اجرا کنم و اگر در جایی موفق نبودم، از همه و ایشان عذرخواهی می‌کنم.

    وی در پایان افزود: امروز جا دارد از مرحوم تسخیری یاد کنیم، ایشان بر گردن ما حق دارند و هر چه یاد گرفتیم از برکات آن مرحوم بود و آشنایی من با ایشان توفیق الهی بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.