حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • بر شانه‌های اقیانوس برای انس بیشتر با نهج‌البلاغه است
    شناسه : 1064
    1
    یک نویسنده و پژوهشگر از انتشار جلد اول ترجمه نهج‌البلاغه خبر داد و گفت: اگر جوانان با آن انس بگیرند، با بخشی از سخنان امیر المومنین(ع) آشنا خواهند شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    بر شانه‌های اقیانوس برای انس بیشتر با نهج‌البلاغه است

    یک نویسنده و پژوهشگر از انتشار جلد اول ترجمه نهج‌البلاغه با عنوان «بر شانه‌های اقیانوس» خبر داد و گفت: اگر جوانان با این ترجمه و شرح‌های نهج‌البلاغه انس بگیرند، با بخشی از تاریخ اسلام و سخنان امیر المومنین(ع) آشنا خواهند شد.

    دوشنبه**** «بر شانه‌های اقیانوس» منتشر شد/ چهار جلد دیگر در راه استحجت‌الاسلام والمسلمین علی رهبر، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره آثار در دست تألیفش گفت: نهج‌البلاغه را در پنج جلد ترجمه کرده‌ام و هم‌اکنون جلد اول، که صد خطبه با ترجمه مقابل است، با عنوان «بر شانه‌های اقیانوس» در انتشارات کتاب جمکران چاپ شده و مجلد‌های بعدی در حال آماده‌سازی است و به زودی منتشر خواهد شد.
    وی افزود: اگر جوانان با این ترجمه و شرح‌های نهج‌البلاغه انس بگیرند، با بخشی از تاریخ اسلام و سخنان امیرالمؤمنین(ع) آشنا خواهند شد. در حال انجام ترجمه موضوعی نهج‌البلاغه نیز هستم که به شکل نوین و امروزی است و تا پایان آن به سه سال زمان نیاز دارم.
    حجت الاسلام رهبر درباره وضعیت پژوهش در حوزه کتب دینی گفت: پژوهش از نظر حجم و آثار تدوین شده چشمگیر است. حتی برخی نیاز‌های امروزی و موضوعاتی وجود دارد که جای آن خالی بود و به تدریج در حال تکمیل است. البته در سال‌های اخیر متأسفانه برخی موضوعات بیشتر مورد توجه بوده است. مثلاً در مسئله عاشورا و برخی مقوله‌هایی که تاریخ شفاف‌تری دارد و مضامین آن روان‌تر است، پژوهش‌های بیشتری انجام شده است.
    وی با اشاره به نقطه مطلوب در باب پژوهش در حوزه کتب معارفی بیان کرد: نقطه مطلوب آنجاست که نیاز‌های روز ما را برطرف کند. مثلاً موضوع بانک با پژوهش‌های کلی حل نمی‌شود. باید به جزئیات پرداخته شود و بررسی کرد که چرا بعد از ۴۲ سال هنوز بانک‌های ما از نقطه‌ ایده‌آل فاصله دارند؟ چرا حوزه علمیه تئوری‌ها را خوب پرورش و ارائه نداده است یا در بانک‌ها از تئوری‌ها بهره نبرده‌اند یا در صحیفه سجادیه چه تعداد شرح وجود دارد و چقدر این کتاب ارزشمند تفسیر شده یا درباره دعای عرفه سیدالشهدا چقدر شرح نوشته شده است. بر روی حدیث «عنوان بصری» درباره غدیر و حدیث پیامبر اکرم(ص) چقدر کار شده است. همه اینها نیازمند بررسی، پژوهش و مطالعه است.
    دوشنبه**** «بر شانه‌های اقیانوس» منتشر شد/ چهار جلد دیگر در راه است
    یادآور می‌شود؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی رهبر عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان است. وی بیش از ۷۰ مقاله و ۱۶ کتاب همچون «قطره‌ای از فرات عاشورا»، «همسایه آفتاب»، «سفری به ژرفای دریا» و «تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه» را به رشته تحریر درآورده و منتشر کرده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.