حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • برگزاری آزمون انتخابی اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن
    شناسه : 3093
    6
    آزمون انتخابی اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن در سال ۱۴۰۰، فردا با برقراری ارتباط تصویری هیئت داوران با نفرات برتر رشته حفظ کل قرآن کریم دو سال اخیر، برگزار می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آزمون انتخابی اعزام نمایندگان ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن یکشنبه، ۱۴ شهریورماه به صورت مجازی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

    این آزمون از ساعت ۹ با حضور ۱۲ حافظ کل قرآن که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حائز رتبه در مسابقات سراسری قرآن شده‌اند، برگزار می‌شود و نتایج آن نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

    حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این آزمون گفت: با توجه به اینکه در دو سال اخیر به واسطه کرونا بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن در دنیا تعطیل شد یا به تعویق افتاد، بخشی از منتخبان مسابقات سراسری قرآن در سال‌های ۹۸ و ۹۹ عملاً امکان اعزام به مسابقات بین‌المللی را پیدا نکردند.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دعوتنامه از یک کشور برای اعزام نماینده به ستاد مسابقات رسیده است، افزود: با توجه به اینکه وضع واکسیناسیون در دنیا بهتر شده و پروتکل‌ها به شکل بهتری رعایت می‌شود به مرور برخی دعوتنامه‌ها از کشورهای دیگر به ستاد مسابقات واصل خواهد شد و علاوه بر دریافت یک دعوتنامه احتمال دارد در آینده دعوتنامه‌های بیشتری واصل شود.

    معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیته اعزام و دعوت از قاریان که پس از جلسات فی‌ما بین مرکز و این کمیته صورت گرفت، مقرر شد بین قاریان و حافظان منتخب دو دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن، آزمون انتخابی برگزار شود و براساس این آزمون به دعوتنامه‌های که دریافت می‌شود، ترتیب اثر داده شود.

    مجیدی‌مهر اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که ممکن است تا پایان سال دعوتنامه‌ای واصل نشود و ممکن است برخی مسابقات به این نتیجه برسند که دعوتنامه ارسال کنند، بنابر این برگزاری این آزمون هیچ تعهدی برای اعزام به مسابقات ایجاد نمی‌کند، یعنی اعزام‌ها صرفاً به شرایط کشورها و برگزاری مسابقات بستگی دارد.

    وی بیان کرد: همچنین دریافت رتبه در این آزمون تنها تا پایان سال ۱۴۰۰ اعتبار دارد، بنابر این اگر سال آینده دعوتنامه‌ای دریافت شود، برای ادوار آینده مسابقات سراسری قرآن خواهد بود و آن دعوتنامه ارتباطی با آزمون امسال نخواهد داشت. نکته دیگر این است که اگر افراد شرکت‌کننده در این آزمون انتخاب شوند، کسب رتبه آنها در این آزمون مبنای نهایی اعزام نخواهد بود، بلکه شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعمل‌های کشور میزبان نیز مؤثر است. به عنوان مثال ممکن است مسابقات یک کشور شرایطی داشته باشد که تنها قاریان یا حافظان زیر ۲۵ سال حضور داشته باشند و از سوی دیگر نتایج آزمون انتخابی به گونه‌ای باشد که فرد با این مشخصات نفر چهارم یا حتی آخر شده باشد. بنابر این اگر در این دوره انتخابی فردی رتبه اول را کسب کرد به معنی اعزام به اولین مسابقات نخواهد بود، بلکه به اولین مسابقاتی که با شرایط آن شخص منطبق باشد، اعزام خواهد شد.

    وی در ادامه اظهار کرد: این آزمون از ۱۴ شهریورماه با حضور مجازی ۱۲ شرکت‌کننده برگزار می‌شود. با توجه به اوضاع کرونایی شرکت‌کنندگان در محل اوقاف استان خود حاضر شده و از طریق ارتباط ویدئویی در حضور ناظر و با نظارت اداره قرآنی استان، پاسخگوی سؤالات گروه داوری که در مرکز امور قرآنی مستقر شده است، هستند.

    مجیدی‌مهر در پایان بیان کرد: این آزمون به لحاظ مکانیزم برگزاری منطبق بر آیین‌نامه مسابقات است و حتی فرایند تجدید نظر (رسیدگی به اعتراض) هم عیناً بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از سوی سازمان انجام می‌شود، یعنی شرکت‌کننده سی دقیقه بعد از دریافت کارنامه حق دارد در مورد نمره خود اعتراض کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.