حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • بررسی زندگی حضرت علی (ع) با نگاهی به نهج‌البلاغه
    شناسه : 3830
    3
    برنامه «ایران امروز» سه‌شنبه‌‌ها با حضور کارشناسان و صاحبنظران از مدیریت عمر و زندگی با برکت از منظر امام علی (ع) می‌گوید.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    ه نقل از شبکه رادیویی ایران، عبدالله علایی تهیه‌کننده برنامه «ایران امروز» گفت: در عصر ارتباطات و پیشرفت‌های شگرف برای کسب علم و دانش و رشد فکری و اجتماعی و معنوی و هرکاری، انسان نیاز به برنامه ریزی و تنظیم اوقات دارد. اسلام به عنوان کاملترین دین الهی که برای بشریت آمده بر مسئله برنامه‌ریزی برای مدیریت عمر تأکید و پافشاری کرده است.

    علایی افزود: از منظر امام علی (ع) سامان زندگی در جهت مطلوب، در هر حوزه‌ای بستگی تام و تمام به تدبیرمندی دارد. چنانچه در آموزه‌های امیرمؤمنان علی (ع) به تبع آموزه‌های نبوی، اصطلاحی که برای مدیریت به کار رفته است، تعبیر «تدبیر» است.

    این تهیه‌کننده رادیویی تصریح کرد: «تدبیر» تنظیم امور و ترتیب کارهاست و مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقش عقل، تدبیر امور است، چنان که در آموزه‌های علی (ع) آمده است: «لاَ عَقْلَ کَالتَّدْبِیرِ.» نهج‌البلاغه، حکمت ۱۱۳، هیچ خِرَدی چون برنامه‌ریزی و تدبیرمندی نیست.

    علایی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع امروز، در «ایران امروز» میزبان احمد حلت، حجت الاسلام امین کثیری و  حجت‌الاسلام محسن آتشکار می‌شویم و در این خصوص بحث و گفت‌و‌گو خواهیم کرد.

    «ایران امروز» سه‌شنبه از گروه معارف و مناسبت‌ها به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و اجرای لقمان یداللهی ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.