حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • بدون حضور مردمی امر به معروف مؤثر نخواهد بود
    شناسه : 3139
    1
    رئیس ستاد امر به معروف در گردهمایی دبیران استانی این ستاد تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مقابله با ظالم و دفاع از حق مظلوم است. امر به معروف احیای حقوق مردم است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، افتتاحیه گردهمایی دبیران استانی این ستاد صبح پنجشنبه، ۱۸ شهریور و با حضور دبیران ستاد امر به معروف ۳۱ استان کشور در مجتمع فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

    آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ابتدای این برنامه ضمن خیرمقدم گویی اظهار کرد: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر چند نکته قابل توجه است. اول اهمیت این فریضه سرنوشت ساز است؛ به نحوی این فریضتین در قرآن برجسته است که اگر شما این دو فریضه را نداشته باشید هیچ امتیازی به هیچ دینی ندارید. قرآن می‌فرماید امتیاز مسلمین به جهت داشتن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر نسبت به سایر ادیان و ملل این است که زندگی آن‌ها الهی و جهانی است نه زندگی فردی.

    وی افزود: حضرت سیدالشهدا در پیغامشان دو مسئله را به عنوان انگیزه در نامه به محمد حنفیه مطرح فرمودند؛ اول اصلاح دین جدشان و دوم هم احیای امر به معروف و نهی از منکر. هر کس پیرو امام حسین (ع) است هم در اصلاح دین و هم در تزیین معروف و تقبیح منکر باید در مسیر حسینی تا پای جان تلاش کند.

    صدیقی همچنین گفت: جبهه مقابل امام حسین اول امت شدند و سپس مقصد شومی را انتخاب کرد و با تخریب و تضعیف امامت به جنگ با دین رفتند. در قرآن داریم که شما هم مجموعه‌ای به هم پیوسته و دارای برنامه و به عنوان ید واحده امت داشته باشید و به هم پیوند بخورید، آنگاه همه با هم به سمت هدف والا حرکت کنید.

    امام‌جمعه تهران تاکید کرد: امام خمینی(ره) نیز قطرات را جمع کرد و به صورت نهر در آورد و نهر‌ها را به دریا تبدیل کرد و بدین ترتیب بود که یک امتی تشکیل شد و انقلاب به پیروزی رسید؛ بنابراین امر به معروف و نهی از منکر در حرکت امام تجلی پیدا کرد.

    ارسالی/ مشکلات اقتصادی جزء منکرات است/ اگر مردم را به صحنه نیاوریم، امر به معروف موثر نخواهد بود

    وی در ادامه گفت: در آن موقع اگر مرگ برای همه شیرین نمی‌شد این انقلاب پیروز نمیشد و دفاع مقدسی در کار نبود. اساسا همه جا حرکت امت کارساز بود.

    آیت‌الله صدیقی خطاب به دبیران ستاد‌های استانی اظهار کرد: تا شما در مردم هضم نشوید و مردم را در صحنه حاضر نکنید، امر به معروف به عنوان یک سازمان یا وزارتخانه و یا نهاد دولتی هیچگاه در آن حد موثر نخواهد بود. امر به معروف انقلاب مذهبی، ملی، اجتماعی پایدار و هدایت شده تحت پرچم ولایت است. تا «به من چه» و «به تو چه» و بی تفاوتی در جامعه هست، سعادت حاصل نمی‌شود.

    ارسالی/ مشکلات اقتصادی جزء منکرات است/ اگر مردم را به صحنه نیاوریم، امر به معروف موثر نخواهد بود

    امام‌جمعه تهران با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر ناامن کردن همه گناهان و زشتی هاست، گفت: امروز باید ارزیابی کنیم که آیا هر کسی به دادگاه مراجعه می‌کند با احساس مباهات بیرون می‌آید؟ کسی که به سازمان‌ها و ادارات مراجعه می‌کند با رضایت خاطر بیرون می‌آید؟ امر به معروف و نهی از منکر یعنی همین حساس کردن مردم به اشکالها. اگر مردم را نسبت به این عیب و اشکال‌ها حساس کردید، همه دور شما را می‌گیرند و از شما حمایت می‌کنند.

    رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: اگر می‌خواهید ریشه نظام در برابر تندباد‌های جهانی نلرزد باید امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم. همین مشکلات اقتصادی کشور جزء منکرات است. اگر ما نسبت به اشکالات بی تفاوت نبودیم این منکرات به وجود نمی‌آمد.

    وی افزود: امر به معروف در درجه اول دعوت بخیر است و ما باید این را جا بیندازیم که احیای آن به معنای مقابله با بیماری‌های اخلاقی در جامعه است. امر به معروف احیای شریعت اسلام و به صحنه آوردن اهل بیت است. امر به معروف اگر نباشد قدرت دفاعی پیکره جوامع تضعیف می‌شود. ما باید اعتماد مردم را با امر به معروف و نهی از منکر جلب کنیم. امر به معروف و نهی از منکر مقابله با ظالم و دفاع از حق مظلوم است. امر به معروف احیای حقوق مردم است. هر کس خواست مربی جامعه و مزکی نفوس باشد و ادعایش نجات جامعه است باید به این فریضتین توجه کند.

    ارسالی/ مشکلات اقتصادی جزء منکرات است/ اگر مردم را به صحنه نیاوریم، امر به معروف موثر نخواهد بود

    صدیقی گفت: کسی که امر به معروف می‌کند باید بر خشم خود مسلط باشد، امر به معروف عکس العملی به هیچ عنوان اثر ندارد. آمر به معروف و ناهی از منکر باید حکیم باشد. باید موضع درد را بشناسد و مرحم را روی درد بگذارد. اگر تقاضا‌های مردم را ارزیابی کنیم، عرضه‌های ما با آن تقاضا‌ها متناسب خواهد بود. اگر چنین نباشد امر به معروف و نهی از منکر عکس خود را نتیجه خواهد داد. مراعات عرف را در امر به معروف کردن بسیار مهم است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.