حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • انقلاب ما کتاب شد
    شناسه : 6203
    2
    کتاب انقلاب ما، مجموعه داستان‌بازی‌های کودک و نوجوان توسط انتشارات راه یار منتشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کتاب انقلاب ما، مجموعه داستان‌بازی‌های کودک و نوجوان به همت خانه همبازی و توسط انتشارات راه یار چاپ و راهی بازار نشر شد.

    در بخشی از مقدمه این کتاب در توضیح انگیزه نگارش آن چنین می‌خوانیم: «مسئله رشد و تربیت یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه‌ها و گروه‌هایی است که در حوزه مسائل علوم انسانی فعالیت می‌کنند. هر مجموعه به فراخور مخاطب و مبانی خود، مسیری را انتخاب می‌کند و در آن قدم برمی‌دارد؛ اما در این میان، کار مربی کودک‌ونوجوان حساسیت و اهمیت ویژه‌ای دارد. در کودکی و ابتدای نوجوانی، شناخت‌ها شکل می‌گیرند و عواطف پرورش می‌یابند و مربی برای تکمیل شناخت‌ها و عواطف کودک باید از دریچه نیازهای او وارد شود.

    مربی کاربلد می‌داند که بازی و داستان نه‌تنها ابزارهایی برای تربیت کودک هستند، بلکه با نیازهای واقعی کودک پیوند عمیقی دارند. کودک با بازی و داستان زندگی می‌کند و ادراکات خود را با آن‌ها شکل می‌دهد، دنیای اطرافش را به داستان تبدیل می‌کند و علاقه‌مند است دیگران هم دنیا را با داستان برایش نمایش دهند. کودک با بازی کردن زندگی می‌کند؛ اگر بازی را از او بگیرند، قوه حرکت را از او گرفته‌اند. او جسم و جانش را با بازی توانمند و بزرگ می‌کند.

    داستان‌بازی‌های این کتاب راه میانبری‌اند برای ارتباط با کودکان؛ اما آنچه به این داستان‌بازی‌ها معنا بخشیده و به آن‌ها حرکت و پویایی داده است، مفاهیم مهمی هستند که از اندیشه تربیتی اسلام به‌دست ‌آمده و با توجه به مسائل و موقعیت‌های گذشته و اکنون انقلاب اسلامی بیان شده‌اند. این موضوع ارتباط تربیت و انقلاب اسلامی را بیان می‌کند. جریان انقلاب اسلامی از جایی در تاریخ شروع شده و به آینده پیوند خورده است و با همه فرازونشیب‌هایی که از سر گذرانده و انتظارش را می‌کشد، به پیش می‌رود.

    این انقلاب نیز مانند انسان متولد شد، با انسان‌های رشدیافته پا گرفت، رشد کرد و به بلوغ رسید و در این صعود شانه به شانه، جامعه‌ای از انسان‌های تربیت‌یافته را شکل داد؛ این گونه انقلاب اسلامی و تربیت، الهام‌بخشی‌های گسترده برای هم و پیوند جدی با هم دارند. بر این اساس، برای عمل مربی شیوه متفاوت مقایسه تطبیقی مفهوم تربیت و انقلاب اسلامی را ارائه کرده‌ایم…

    داستان‌بازی‌های این کتاب، ماجراهایی واقعی است که به انقلاب اسلامی، روابط داخلی و خارجی‌اش، فرصت‌ها و تهدیدها و سرنوشت آن مربوط است. این موقعیت‌‎ها از ماجرای کاپیتولاسیون شروع می‌شود و تا زمان حال ادامه پیدا می‌کند. کاپیتولاسیون، قیام‌های پی‌درپی مردم در شهرهای مختلف، اعتصاب کارگران صنعت نفت، سرگرمی‌ها و غفلت‌ها، فرار شاه از ایران، حکومت اسلامی، طوفان شن طبس، تغییر محاسبات ذهنی، باشگاه تحریمی‌ها، نفوذ داخلی، پیشرفت و مسئله عدالت‌خواهی را یک‌به‌یک در جای خود کاملاً توضیح داده‌ایم».

    بنابراین گزارش، ناهید کریمی، زینب‌ سادات حسینی، حمیده حسینا، نرگس کاهانی نویسندگی، سمیه محمدی مقدم و زینب‌ سادات حسینی طراحی بازی‌ها و سیدحامد حسینی، طراحی گرافیکی این کتاب را برعهده داشته‌اند.

    «انقلاب ما» در ۱۶۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است که علاقه‌مندان جهت تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق سایت و صفحات مجازی ناشر raheyarpub.ir اقدام کنند.

    لازم به ذکر است، پیشتر نیز کتاب «کشتی نجات»؛ با محوریت مجموعه داستان‌بازی‌های محرمی برای کودک‌ونوجوان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده بود.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.