حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • انقلاب ایران اندیشه‌های اسلامی را به دنیا معرفی می‌کند
    شناسه : 7016
    2
    معارف » حوزه علمیه مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، اندیشه‌های اسلامی را به دنیا معرفی می‌کند، گفت» ۶۰ سال پیش امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت علمی با همین تفکر در برابر ظلم قیام کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، عصر امروز، دوشنبه ۱۳ شهریورماه در دیدار جمعی از علمای بوسنی اظهار کرد: سفر‌های علمی و معرفتی موجب شناخت بیشتر از کشور ایران و تقویت روابط فرهنگی دو کشور می‌شود.

    مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مسلمانان ایران همواره در کنار شما خواهند بود، عنوان کرد: شما در حلقه میانی تمدن اسلامی و غرب قرار گرفته‌اید که می‌توانید از این فرصت برای انعکاس اندیشه اسلامی در جهان غرب و اروپا استفاده کنید.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه شما می‌توانید به الگو‌هایی در غرب تبدیل شوید، خاطرنشان کرد: این الگو بودن باید در فراگیری علوم و معارف باشد.

    وی با بیان اینکه آغاز جنبش‌های انقلاب اسلامی با سخنرانی‌های امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه بود، ابراز کرد: از اسلام سه تفسیر و قرائت ارائه شده که شامل «اسلام لیبرالیسمی»، «اسلام متهجرانه و داعشی» و «انقلاب اسلامی» می‌شود.

    نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در تفسیر غربی و لیبرالیسمی بسیاری از اندیشه‌های جهادی اسلام نادیده گرفته می‌شود، بیان کرد: در اسلام داعشی بخش بسیاری از اسلام نادیده گرفته شده و ارزش‌های اخلاقی، صلح و تعامل بین‌المللی وجود ندارد.

    آیت‌الله اعرافی ادامه داد: انقلاب اسلامی قرائت و تفسیر کامل از اسلام است که برپایه اصولی ازجمله نگاه فلسفی و عقلی به تفسیر عالم، تمدن‌ساز بودن دین، تأکید بر صلح و تعامل قوی با ادیان و مذاهب و دفاع در برابر ظالمان قرار دارد.

    آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور

    وی با بیان اینکه بر اساس این اندیشه انقلاب اسلامی، ما عقلانی و صلح‌جو هستیم، اظهار کرد: از طرف دیگر نیز انقلابی و اهل مبارزه در برابر ظلم و ستم هستیم.

    مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه از بزرگان دینی خود آموختیم که در کنار مظلومان و مستضعفان عالم باشیم، تصریح کرد: در کنار این رویکرد تمدنی، انقلاب اسلامی توانسته است گام‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف علمی بردارد لذا این ملتی که با تحریم بیش از ۴۰ ساله و مشکلات متعدد توانسته استوار بایستد و به استقلال برسد، بدون تردید برای دنیا الگو خواهد بود.

    آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه حوزه علمیه بیش از هزارسال در شهر قم سابقه دارد، عنوان کرد: طی یک صد سال اخیر حوزه جدید و پیشرفته‌تری در شهر قم تأسیس شد که دارای ویژگی‌های خاص خود است. در حال حاضر حدود یکصدهزار نفر ایرانی و غیرایرانی در حوزه قم مشغول به تحصیل هستند.

    مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ رشته، گرایش و مقطع در حوزه علوم اسلامی در این شهر تدریس می‌شود، تأکید کرد: بیش از صد هزار نفر از مدارس علمیه این شهر فارغ‌التحصیل شده و در کشور‌ها و شهر‌های مختلف در حال فعالیت دینی و تبلیغی هستند.

    آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه قم یکی از مهم‌ترین کانون‌های علوم اسلامی در جهان اسلام است، ابراز کرد: به دلیل این رویکرد بین‌المللی، آثار بسیاری از علوم اسلامی به زبان‌های مختلف تولید شده است.

    عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان با اشاره به اینکه در حوزه علمیه قم به نیاز‌های روز جوانان مسلمان دنیا توجه می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه روابط حوزه با کشور‌های مختلف و جوامع اسلامی مطلوب است و امیدواریم این ارتباطات علمی و معنوی روز به روز گسترش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.