حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • انقلاب اسلامی، نگاه آزادی‌خواهان جهان را تغییر داد
    شناسه : 4496
    3
    رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین گفت: با رخداد انقلاب اسلامی، اندیشه جدیدی بر افکار شیعیان و همه مردم آزادی‌خواه دنیا شکل گرفت و این امر باعث شده تا امروز نگاه جدید به اسلام و آرمان‌های اسلامی دارند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام و المسلمین محمود منتظری مقدم، رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین، ۱۷ بهمن‌ماه در نشست سوم همایش «بازتاب انقلاب اسلامی ایران در آثار اندیشمندان جهان» که از سوی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: از یکسو انقلاب ما به معنای واقعی، انقلاب است نه اصلاح یا نهضت استقلال‌طلبانه و جدایی‌طلبانه و شورش و … و از طرف دیگر، ویژگی منحصر به فردی دارد و آن اسلامی بودن است.

    وی اضافه کرد: کسانی که در بیرون از مرزها فعالیت فرهنگی دارند، به طور بسیار واضحی در بین ملل و مردمان سرزمین‌های دیگر می‌بینند با رخداد انقلاب، تحولات اساسی در ذهنیت و آرمان‌های مردم دنیا رخ داده است؛ قبلا شیعیان در خارج از کشور نگاه خاصی به شیعه و آموزه‌های آن داشتند و آن نگاه به احکام و شریعت از منظر فردی بود ولی امروز حقیقتا تحول اساسی در بین پیروان اهل بیت(ع) به خصوص در اتریش رخ داده است.

    منتظری مقدم تصریح کرد: امروز نگاه شیعیان اتریش به اسلام، نگاه الهیات زندگی در عرصه فردی و اجتماعی و نوعی آرمانی جدید است، آن‌ها بر این باورند که می‌توان اسلام را به عنوان مجموعه فکری مستقل و پیشرو برای آزادی انسان و رشد و پیشرفت او دانست.

    وی بیان کرد: امروز شیعیان در خارج از کشور به این باور هستند که اسلام می‌تواند آموزه‌های مترقی متناسب با زندگی مدرن و پست‌مدرن و زندگی اجتماعی برای آنان داشته باشد و لذا به عنوان آرمان برای داشتن زندگی متعالی و معقول و پاسخگو به نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مطرح است.

    رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین گفت: امروز همه زوایای انقلاب اسلامی از سوی شیعیان پایش و رصد می‌شود، آن هم با وجود اینکه رسانه‌ها در دست نظام سلطه است، پیروان انقلاب و آزادی‌خواهان جهان با چشمی تیزبین، کارآمدی‌های انقلاب را مورد دقت و تحلیل قرار می‌دهند و دنبال این هستند که چگونه می‌توان عناصر آزادی و عدالت را در قالب اسلامی به افراد انتقال داد.

    وی تاکید کرد: با رخداد انقلاب اسلامی، اندیشه جدیدی هم بر افکار شیعیان و هم مردم آزادی‌خواه دنیا شکل گرفت و این امر باعث شده تا امروز نگاه جدید به اسلام و آرمان‌های اسلامی دارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.