حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • انعکاس خبر معرفی اعضای کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۰ در صفحات معارفی رسانه‌ها
    شناسه : 2854
    6
    اعضای کاروان نور اربعین ۱۴۰۰، متشکل از ۲۰ نفر است که از میان ۲۰۰ داوطلب حضور در این کاروان انتخاب شده‌اند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    امروز هفده مردادماه شاهد انعکاس اخبار مختلفی بودیم که در این بین، خبر مربوط به معرفی اعضای کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۰ از اهمیت بیشتری برخوردار است. در ادامه مروری بر این اخبار خواهیم داشت؛

    تسنیم

    صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «توصیه محقق مقتل‌الحسین به وعاظ و مداحان»، «آیا رعایت پروتکل‌های کرونایی در هیئت‌ها به‌معنای عدم اعتقاد به قدرت امام حسین(ع) است؟»، «عبرتی آخرالزمانی از واقعه غدیر»، «چگونه خود را برای عزاداری حسینی آماده کنیم؟» و‌ «چگونه امام زمان(عج) پس از قرن‌ها از قاتلان امام حسین(ع) انتقام می‌گیرد؟» هستند.

    خبر نخست مربوط به مصاحبه تسنیم با آیت‌الله یوسفی غروی است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: ضروری است وعاظ و مداحان نسبت به بیان تاریخ کربلا حساسیت لازم را لحاظ کنند تا به این ترتیب به ثواب بیشتری دست یابند. اینها توصیه همیشگی ما به این بزرگواران است و امیدواریم این بار هم در دایره رسالت آسمانی خود به خوبی وظیفه خود را عمل کنند.

    همچنین در بخش‌هایی از خبر «آیا رعایت پروتکل‌های کرونایی در هیئت‌ها به‌معنای عدم اعتقاد به قدرت امام حسین(ع) است؟» آمده است: حسین محمدی‌فام، مداح اهل‌بیت(ع) و دکترای مذاهب کلامی در یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است، بر ضرورت رعایت بهداشت در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اخذ اعتقادات دینی از متخصصین و در رأس آنان مراجع معظم تقلید، تأکید کرده و آورده است:

    در آستانه ماه محرم‌الحرام و برگزاری جلسات عزای حضرت سیدالشهداء(ع)، برخی صحبت‌ها در فضای مجازی موجب بروز سؤالات و شبهات زیادی میان مردم و محبان اهل‌بیت(ع) شده است. بسیاری از این صحبت‌ها با انگیزه دفاع از مکتب و عقاید شیعی و جانبداری از برگزاری پرشور جلسات اهل‌بیت(ع) بیان شده است، اما مع‌الاسف، برخی از این مطالب دارای پشتوانه علمی نیست و نه‌تنها موجب دفاع از مکتب نمی‌شود، بلکه آن را در معرض ضعف و وهن و اتهام نیز قرار می‌دهد.

    یکی از این سخنان که از سوی برخی ذاکران عزیز یا خطبای شریف مطرح شده، این نکته است که آقایان معتقدند اگر کسی در مجالس اهل‌بیت علیهم السلام از ماسک استفاده کند و یا دست خود را با الکل و مواد ضدعفونی‌کننده پاک کند در حقیقت به امام حسین علیه السلام و قدرت شفابخشی ایشان اعتقاد ندارد! کسی که عاشق اهل‌بیت است باید به آنها علاوه بر اعتقاد داشتن اعتماد کند و این اعتماد یک جلوه‌اش این است که در جلسات امام حسین(ع) از استفاده از ماسک و الکل و رعایت فاصله اجتماعی و مانند آن خودداری کند.

    فارس

    صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «اهتزاز پرچم‌های متبرک رضوی در هیأت‌های عزای حسینی»، «معرفی اسلام معاصر در اروپا/ این ۲ کتاب در بلگراد ازخاستگاه اندیشه مسلمانان می‌گویند»، «برج آزادی سیاه‌پوش می‌شود/ حمایت از فرزند‌آوری توسط سازمان تبلیغات اسلامی» و «اعضای کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۰ معرفی شدند+اسامی» هستند.

    در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: اعضای کاروان نور اربعین ۱۴۰۰، متشکل از ۲۰ نفر است که از میان ۲۰۰ داوطلب که برای حضور در این کاروان داوطلب شدند، انتخاب شده‌اند. حمیدرضا احمدی‌وفا از تهران، قاسم مقدمی از خوزستان، جواد سلیمانی از خراسان رضوی، مهدی علم‌خواه از قم، محسن زهدی‌علیپور از قم، ابوالفضل چمنی از خراسان رضوی، سیدسعید رحیمی از گلستان، احسان بیات از همدان، رسول دوست‌محمدی از کرمان، مسعود وادی‌پور از تهران، مهدی سیاحی از خوزستان و محمدسعید علم‌خواه (قاری نوجوان) از قم جزو این اسامی هستند.

    همچنین گروه تواشیح و هم‌خوانی فلق از استان اصفهان و نجم‌الثاقب از تهران از گروه‌های همراه کاروان نور خواهند بود که به اجرای مراسم متنوع و قطعات و همچنین ابتهال‌خوانی خواهند پرداخت. این افراد با حضور در مسیر پیاده‌روی اربعین به تلاوت و اجرای برنامه در موکب‌های اربعینی می‌پردازند.

    ایسنا

    صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «کتاب «هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت» منتشر شد» و « مراسم اختتامیه اولین دوره جایزه جهانی ۱۱۴ برگزار می‌شود» هستند.

    در بخش‌هایی از خبر اخیر می‌خوانیم: این مراسم فردا دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۸ در محل سالن کنفرانس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ساختمان قم برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه اولین دوره «جایزه جهانی ۱۱۴» به صورت مجازی به آدرس‌های زیر پخش می‌شود: پخش زنده اینترنتی به زبان فارسی: class.mou.ir/jalasat پخش زنده اینترنتی به زبان عربی: instagram.com/majales_majazi_ahlulbayt پخش اینترنتی به زبان انگلیسی: instagram.com/ahlulbayt_world_assembly. همچنین این مراسم از شبکه ماهواره‌ای الثقلین، تلویزیون اینترنتی ولی عصر(عج)، شبکه اینترنتی عبرات و سایت هیئت آنلاین پخش می‌شود.

    ایرنا

    صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را روی خروجی خود برده که عبارت از «هفت روستای قرآنی معرفی می‌شود» و «خیمه هنر برای هنرمندان کرمانی برپا می‌شود» هستند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «برای انتخاب دوست خوب باید معیار‌های اخلاقی و انسانی را در نظر گرفت»، «دهه اول محرم هیئت کجا برویم؟»، «اقدامات سازمان تبلیغات در آستانه محرم»، «تأکیدات آیت‌الله سیستانی درمورد اقامه عزا با شرایط کرونایی»، «عاملی که باعث از بین رفتن دین می‌شود» و «عوامل عاقبت بخیری انسان کدامند؟» هستند.

    در بخش‌هایی از خبر «تأکیدات آیت الله سیستانی درمورد اقامه عزا با شرایط کرونایی»، می‌خوانیم: آیت‌الله سیستانی در پاسخ به این که با نزدیک شدن به ماه محرم الحرام و فرا رسیدن سالروز فاجعه کربلا، و با توجه به ادامه ویروس کرونا و تأکید مسئولان ذی‌ربط بر ضرورت پرهیز از برپایی تجمّعات بزرگ، به‌خصوص در فضاهای سرپوشیده، بسیاری از مؤمنین که تمایل بسیاری به ادامه برپایی مراسم معمول عزاداری دارند، از آنچه سزاوار است نسبت به برگزاری مراسم سوگواری حضرت سید الشهداء (صلوات الله علیه) و خاندان و یاران آن حضرت (علیهم السلام) انجام دهند سؤال می‌کنند فرمودند:

    برای ابراز غم و اندوه در این مناسبت دردناک، و اظهار همدردی با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و خاندان پاک آن حضرت در این مصیبت بزرگی که به اسلام و مسلمانان وارد شده است، راه‌های مختلفی وجود دارد؛ که از جمله، موارد زیر است:

    ۱ـ افزایش قابل توجه در پخش مستقیم مجالس حضرت ابا عبد الله (علیه السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی؛ برای این منظور شایسته است که مراکز و مؤسسات دینی و فرهنگی، با خطیبان برجسته و مدّاحان توانا هماهنگی به عمل آورند، و نیز مؤمنان را تشویق کنند تا در خانه های خود و جاهایی مانند آن، به برنامه‌های سخنرانی و مداحی گوش فرا داده و از آنها استفاده کنند.

    ۲ـ برگزاری مجالس خانگی در ساعت‌های معینی از شب یا روز؛ به گونه‌ای که تنها افراد خانواده و کسانی که با ایشان رفت‌وآمد دارند در آن حضور یابند و به برخی از برنامه‌های عزاداری، هر چند مجالسی که به صورت مستقیم از شبکه‌های ماهواره‌ای یا در فضاهای اینترنتی پخش می‌شود، گوش بسپارند..

    اما در مجالس عمومی، باید همه ضوابط بهداشتی با دقت تمام رعایت گردد؛ بدین معنا که فاصله اجتماعی بین حاضران منظور شود و ماسک‌های بهداشتی و دیگر لوازم بازدارنده از گسترش ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

    مهر

    صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مراسم اختتامیه اولین دوره «جایزه جهانی ۱۱۴» برگزار می‌شود»، «کتاب «هم‌سفر حسین(ع)» با حضور میثم مطیعی رونمایی شد» و «ویژه برنامه «اذن عزا» در رادیو معارف به روی آنتن می‌رود» هستند.

    ایبنا

    صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار سیزده خبر پرداخته که تیتر برخی از آنها عبارت از «تمدید مهلت شرکت در کنگره جهانی محمد(ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر»، «کتاب «اخلاق اطلاعات و فضای مجازی» روانه بازار نشر شد» و‌ «بازخوانی حکمت سهروردی؛ ایجاد افق نوین در جهان بینی» هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.