حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • امکان ثبت نام مجدد برای عتبات نوروزی فراهم شد
    شناسه : 4965
    4
    درنشست مسئولان حوزه حج و زیارت اعلام شد که ثبت نام عموم مردم برای سفرهای عتبات نوروزی بار دیگر از فردا امکان پذیر است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد.

    در این نشست، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته برای سفر ۱۳ هزار نفر در قالب کاروان‌های زیارتی عتبات نوروزی ظرفیت فراهم شده‌ است، اظهار کرد: تاکنون حدود چهار هزار و ۳۵۰ نفر از مشتاقان این سفرها ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

    وی افزود: اولویت‌های ذخیره هفت و هشت که بیشترین تعداد پیش ثبت نام را انجام داده‌اند، از امروز می‌توانند نام نویسی خود را قطعی کنند و در صورت باقی ماندن ظرفیت خالی از فردا امکان ثبت نام برای عموم فراهم خواهدبود.

    معاون عتبات سازمان حج و زیارت درخصوص سفرهای نوروزی به سوریه نیز گفت: حدود هزار و ۴۰۰ نفر از ۲۱ اسفند ماه تا یازدهم فروردین سال ۱۴۰۱ در قالب کاروان به دمشق اعزام خواهند شد.

    نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تقدیر از تلاش دست اندرکاران سفرهای نوروزی به اعتاب مقدسه، خواستار آمادگی بخش‌های مختلف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در صورت امکان بازشدن مرزهای زمینی برای سفر به عراق شد.

    در ادامه این جلسه، سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت به برخی خبرهای منتشر شده در خصوص حج آینده که احتمال برگزاری آن با حضور زائران خارجی را تقویت می‌کند، اشاره کرد و اکبر رضایی، معاون حج و عمره این سازمان نیز گفت: خبرها حکایت از آن دارد که دعوتنامه از طرف کشور میزبان برای حضور برخی هیئت‌های خارجی در عربستان برای گفت‌وگو و انعقاد تفاهم نامه در خصوص حج آینده درحال ارسال است.

    وی افزود: درخصوص عمره نیز در روزهای اخیر شاهد گشایش و رفع محدودیت‌ها و حضور عمره گزاران بدون رعایت فاصله اجتماعی در صحن مسجدالحرام هستیم.

    برپایه این گزارش، سرپرست حجاج ایرانی هم خواستار تشکیل نشست کارشناسی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای بررسی جوانب مختلف موضوع ثبت نام کنندگان در حج سال ۱۳۹۹ و پرداخت‌های صورت گرفته توسط آنها به عنوان بخشی از هزینه سفر و همچنین صدها هزار زائری شد که فیش‌های اولویت دار دراختیار دارند ولی در آن سال برای ثبت نام و پرداخت هزینه اقدامی نکردند.

    این جلسه با گزارش مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره شبکه اجتماعی زیارت و امکانات و ویژگی‌های آن ادامه یافت.

    وی گفت: هر یک از سامانه‌های مورد استفاده در سازمان حج و زیارت با توجه به نیازسنجی بخش‌های مربوطه تهیه شده است و موجبات رشد و ارتقای کیفیت در ارائه خدمات را فراهم خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.