حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • «امام سجاد(ع) و آموزش انسانی» منتشر شد
    شناسه : 2688
    1
    ترجمه بنگالی کتاب «امام سجاد و آموزش انسانی» نوشته حجت الاسلام دکتر عبدالله احمد الیوسف (کاتف) توسط انتشارات انجمن پاک پنجتن، کولنا بنگلادش در ۵۶ صفحه و به قیمت ۷۰ تاکا منتشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    «امام سجاد(ع) و آموزش انسانی» منتشر شد

    «امام سجاد(ع) و آموزش انسانی» منتشر شد

    به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، ترجمه بنگالی کتاب «امام سجاد و آموزش انسانی» نوشته حجت الاسلام دکتر عبدالله احمد الیوسف (کاتف) توسط انتشارات انجمن پاک پنجتن، کولنا بنگلادش در ۵۶ صفحه و به قیمت ۷۰ تاکا منتشر شد. ترجمه این کتاب از عربی به بنگالی را حجت الاسلام علی مرتضی انجام داده و محمد اقبال آن را ویرایش کرده است.

    در مقدمه ناشر بر این کتاب آمده است: روشی که امام سجاد برای هدایت مردم در پیش گرفته بود دعا و نیایش بود. مجموعه این دعاها صحیفه سجادیه را تشکیل داده است. آن امام شاهد عینی واقعه کربلا بود. ایشان تربیت انسان‌ها را برنامه خود قرار داده بود. نویسنده کتاب این موضوعات را بصورت زیبا ترسیم کرده است. آقای میرزا عسکری این کتاب را ابتدا به زبان اردو ترجمه نموده سپس حجت الاسلام علی مرتضی آنرا به زبان بنگلا ترجمه کرده است.

    در مقدمه کتاب درباره ویژگی‌های اخلاقی و مناقب امام سجاد بصورت اختصار بحث شده است. مترجم اشاره کرده که در این کتاب بیشتر به ویژگی‌های گوناگون متن شریف صحیفه سجادیه توجه شده است.

    عناوین سرفصل‌های کتاب از این قرار است: تعالیم و تدریس امام سجاد از طریق دعا و نیایش. صحیفه سجادیه و نقش آموزشی آن از طریق دعا و نیایش. تاثیر دعا و نیایش, اسباب قبول نشدن دعاها، دعایی که اجابت آن حتمی است، آموزش بردگان توسط امام سجاد و برخوردها با اسیران و برده‌ها، امام سجاد و کمک و دستگیری و امداد رسانی نسبت به فقرا و مساکین، امام سجاد و کتاب رساله حقوق و حقوق اساسی انسان.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.