حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • «امام؛ فراتر از مرزها» منتشر شد
    شناسه : 4170
    4
    کتاب «امام فراتر از مرزها؛ امام خمینی در نگاه شخصیت‌ها، تحلیل‌گران و رسانه‌های بین‌المللی» به قلم پژمان عرب و نرگس سادات مظلومی، توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه عرصه نشر شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کتاب «امام فراتر از مرزها؛ امام خمینی در نگاه شخصیت‌ها، تحلیل‌گران و رسانه‌های بین‌المللی» در ۲۲۴ صفحه توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه عرصه نشر شد.

    در گستره جبهه فرهنگی ما به صدها سوژه و موضوع برمی‌خوریم که بعضاً در طول این چهل سال حتی یک محصول خوب به صورت مستقل برایشان تولید نشده است. لذا دست به پژوهش‌هایی زدیم تا بتوانیم از منابع و محتواهای تولیدشده، گوهرهایی استخراج کنیم.

    هدف اصلی از این پژوهش‌ها و رصدها تلاش در راستای تولید و بازآوری آثاری بوده است که از فهم یک نیاز و خلأ در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی صورت گرفته است. یک هدف جریان‌ساز دیگر، تلاشی بوده است برای تزریق یک خون تازه به جریان تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب در جهت ایده‌دهی و برجسته کردن حوزه‌های مغفول و روایت‌نشده جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و در همین بستر تلاش شده که به واسطه نشر این آثار، صدها چهره تولیدکننده و فعال در عرصه‌‎های متنوع هنری، فکری و رسانه‌ای جبهه فرهنگی به رخ کشیده شوند. یک هدف مهم دیگر که در این پژوهش‌ها دنبال می‌شد آواربرداری از صدها هزار روایت ناب و دست اولی است که در همه این سال‌ها در گوشه کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات، ویژه‌نامه‌ها، سایت‌ها و… خاک می‌خوردند و هیچ زمان ضریب مناسبی را که باید، پیدا نکرده بودند.

    «امام فراتر از مرزها»؛ در چهار فصل «احیاگر اسلام در نگاه رهبران و سیاستمداران جهان»، «مبدع حکومت اسلامی در قرن ۱۴ از نگاه متفکرین و اندیشمندان»، «ساده‌ترین حاکم جهان در کانون توجه رسانه‌ها» و «امام امت از منظر عالمان و رهبران دینی»، مجموعه‌ای از نظرات، گفته‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ها، شخصیت‌ها، اندیشمندان و رهبران سیاسی، اجتماعی و مذهبی جهان مانند هنری کسینجر، نلسون ماندلا، بی‌نظیر بوتو، میشل فوکو، میخاییل گورباچف درباره امام خمینی(ره) را روایت می‌کند.

    در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

    «آیت‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصميمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هرنوع تفکر وبرنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت.(هنری کیسینجر)

    امام خمینی نه تنها رهبری بزرگ برای ایران بود، بلکه رهبری برای تمامی نهضت‌‌های آزادی‌بخش جهان به شمار می‌رفت. او یکی از قهرمانانی بود که ما با اتکا بر آنان به مبارزه ضد آپارتاید خود را ادامه داده‌ایم.(نلسون ماندلا)

    نقش شخصیت آیت الله‌خمینی در انقلاب ایران پهلو به افسانه می‌زند. امروز هیچ رئيس دولتی و هیچ رهبر سیاسی‌ای، حتی به پشتیبانی همه رسانه‌های کشورش نمی‌تواند ادعا کند که مردمش با او پیوندی چنین شخصی وچنین نیرومند دارند. (میشل فوکو)

    امام خمینی رهبر بی‌چون‌وچرای امت و تاریخ معاصر اسلام است، چراکه ایشان همه کفر را یک‌جا به مبارزه طلبید. (کلیم صدیقی)

    انقلاب اسلامی ایران نمونه جدیدی از تکامل انسان و اجتماع را ارائه داده است که این الگو با میراث روحی ملت‌ها توافق دارد و این هم سبب دشمنی غرب با اوست. امام خمینی به زندگی ایرانیان معنی بخشید. (روژه گارودی)

    کتاب «امام فراتر از مرزها» در ۲۲۴ صفحه با شمارگان ۱۲۰۰جلد و بهای ۳۵ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.