حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ضرورت اشراف اساتید حوزه و دانشگاه به معارف دینی
    شناسه : 1328
    5
    استاندار خراسان‌جنوبی به لزوم ترویج بیش از پیش معارف قرآنی اشاره کرد و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه اگر به معارف دینی که در قرآن کریم متبلور است، آشنایی داشته باشند، بسیار موفق خواهند بود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    ضرورت اشراف اساتید حوزه و دانشگاه به معارف دینی

    استاندار خراسان‌جنوبی از لزوم ترویج بیش از پیش معارف قرآنی اشاره کرد و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه اگر به معارف دینی که در قرآن کریم متبلور است، آشنایی داشته باشند، بسیار موفق خواهند بود.

    ارسالی پنج شنبه /// ضرورت اشراف اساتید حوزه و دانشگاه به معارف دینی

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیوز از خراسان‌جنوبی، حمید ملانوری، امروز ۱۱ دی ماه در نشست مشترک مرکز همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که با حضور آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام و المسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تحقق این هدف، باید از همه ظرفیت‌های دولتی، بخش خصوصی، نهادهای اجتماعی و همه حوزه هایی که دل در گرو پیشرفت و آبادانی استان دارند، استفاده کنیم.

    وی افزود: ما در کنار توسعه اقتصادی، باید توجه ویژه‌ای هم به توسعه فرهنگی، اجتماعی و معارف دینی داشته باشیم.

    ملانوری ادامه داد: توسعه زمانی محقق می‌شود که با ایجاد ساز و کاری مناسب، با مدیریت محلی و بومی و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها، رشد و توسعه را برای این جغرافیا به ارمغان آوریم.

    استاندار خراسان‌ جنوبی، مهم‌ترین ثروت خطه زر خیز خراسان جنوبی را نیروی انسانی فرهیخته، متدین، دانشمند، انقلابی، ولایتمدار و همیشه در صحنه معرفی کرد و گفت: این خطه از حیث ظرفیت نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین منبع توسعه، از وجود علمای بزرگ، دانشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه و کارآفرینان موفق بخش‌های مختلف برخوردار است.

    ملانوری به وجود چند تن از پدران علوم مختلف کشور در  استان اشاره کرد و گفت: پدران علم تعلیم و تربیت، جغرافیا، سم شناسی، ارتباطات، و… همه از مفاخر علمی ایران زمین هستند که به این استان تعلق دارند و علاوه بر این، چهره های ماندگاری نیز در زمینه شعر و ادب پارسی و تاریخ از این خطه هستند.

    وی از ذخائر معدنی استان به عنوان یکی دیگر از موهبت های خدادای استان برد و افزود: ۷۵ درصد زغالسنگ کشور در کنار معادن غنی مس، طلا، گرانیت، مرمر، سنگ‌های قیمتی، سرب، و … تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های کم نظیر بهشت معدنی ایران است.

    استاندار خراسان جنوبی به پتانسیل‌های کشاورزی استان نیز اشاره کرد و گفت: این استان با اینکه از مناطق کویری کشور محسوب می‌شود، اما با تولید  محصولات کشاورزی استراتژیک، رتبه یک تولید زرشک و عناب و رتبه دوم زعفران کشور را در اختیار دارد و در تولید پنبه،گل نرگس، پسته و … نیز از وضعیت خوبی برخوردار است.

    ملانوری از گردشگری به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های استان نام برد و تصریح کرد: خراسان جنوبی از منابع طبیعی بکر و جاذبه‌های گردشگری فاخر و ارزشمندی برخوردار است و در این زمینه، از استان های ممتاز کشور محسوب می‌شود.

    وی، وجود مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان را از دیگر ظرفیت‌های مهم استان برشمرد و ادامه داد: بیش از ۳۰۰  کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و ۴ شهرستان مرزی این امکان را در اختیار  استان قرار می دهد تا از آن در راستای توسعه و پیشرفت خود استفاده کند.

    استاندار خراسان جنوبی به خلقت  انسان به عنوان اشرف مخلوقات اشاره کرد و گفت: هر آنچه خداوند بر روی زمین خلق نموده، برای بهره برداری انسان قرارداده است  تا بتواند از آن در جهت افزایش فضائل انسانی و اخلاقی استفاده نماید.

    ملانوری ادامه داد: مدیریت اجرایی استان باید در کنار  نهادهای اجتماعی و مدنی و بخش خصوصی، ضمن بهره گیری از همه  ظرفیت‌ها، ثروت‌ها و منابع، در جهت ارتقاء کیفی زندگی خود و دیگران تلاش کند.

    وی گفت: خطه زرخیز خراسان جنوبی با همه ظرفیت‌های کم نظیر در بسیاری از بخش‌ها نظیر معدن، گردشگری، کشاورزی، مرز و…  و با همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان از استان های کم برخوردار کشور محسوب می‌شود که این موضوع نیاز به تغییر و اصلاح دارد.

    استاندار خراسان جنوبی از لزوم ترویج بیش از پیش معارف قرآنی اشاره کرد و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه اگر به معارف دینی که در قرآن کریم متبلور است، آشنایی داشته باشند، بسیار موفق خواهند بود.

    وی بیان کرد: در آیات قرآن کریم، همه علوم، ادبیات، فیزیک، شیمی، روان شناسی، مهارت های زندگی و.. نهفته است، لذا اگر می‌خواهیم در راه توسعه از متخصصین بهره ببریم باید از آنهایی استفاده کنیم  که دارای تربیت دینی بوده و در فرهنگ ایرانی اسلامی پرورش یافته‌اند.

    ملانوری به منابع سپرده گذاری شده مردم در بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: مردم استان فقط در بانک‌ها، مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری کرده‌اند که در مقایسه با استان‌های مشابه رقم بسیار قابل توجهی است که می‌طلبد با فرهنگ سازی در خدمت توسعه استان قرار گیرد.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.