حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • آیت الله علم الهدی: مجالس روضه باید برای معرفت شناسی از آموزه‌های حسینی باشد
    شناسه : 2929
    2
    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مجالس روضه فقط برای عزاداری و اشک نیست بلکه برای معرفت‌شناسی از آموزه‌های حسینی است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    یت الله سید احمد علم الهدی جمعه شب در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی افزود:

    سیدالشهدا (ع) در کربلا تابلویی از رفتنیها و ماندنیها نشان داد و ما باید ببینیم جز کدام دسته هستیم.

    وی ادامه داد: اینکه در زیارت نامه می‌خوانیم “یا لیتنی کنت معکم” ای کاش با شما بودم، به این معنی است که زندگی خود را با سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش تنظیم کنیم.

    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کربلا، تنها عرصه یک قیام نبود گفت: کربلا عرصه یک آموزش بصری بود، هر چه خدا در قرآن کریم گفته و پیامبر(ص) دستور داده بود امام حسین(ع) در کربلا نشان داد.

    علم الهدی افزود: کسانی که شب عاشورا یا در بین راه از اباعبدالله (ع) جدا شدند همگی از شیعیان بودند. کسانی که به کربلا رفتند از دلداگان امام علی(ع) و یاران امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بودند منتها شیعه‌ای که علاوه بر ویژگیهای گفته شده، می‌خواست زندگی هم بکند و زن و بچه و کسب و کار هم برایش مطرح بود.

    وی ادامه داد: بیشتر ما نیز اهل بیت(ع) و وابستگان به اهل بیت(ع) را دوست داریم. الان هم هر فردی از تبار اهل بیت(ع) در جریان مدیریت نظام قرار می‌گیرد به او علاقه‌مند هستیم اما چه قدر پای نظامی که در راس آن حجت امام زمان(عج) قرار دارد ایستاده‌ایم.

    نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: آیا ما هم از همان طیفی هستیم که اهل بیت(ع) را دوست داریم و در کنار آن می‌خواهیم به زندگی خود هم برسیم؟ آنهایی هم که در کربلا از امام حسین(ع) جدا شدند آدمهای بدی نبودند و آدمهای خوبی بودند منتها می خواستند زندگی هم بکنند.

    علم الهدی افزود: اگر آدم به نقطه‌ای رسید که به خاطر خدا، اهل بیت(ع) و سعادت دین حاضر نشد از زندگانی خود دست بردارد تفسیر زندگی برای او همان تفسیر زندگی برای حیوان است و می‌خواهد روزگارش بگذرد و زندگی او با هدف نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.