حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • آیا عمره دانشجویان دختر مجرد راه‌اندازی می‌شود
    شناسه : 8201
    0
    اجتماعی » جامعه رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن اظهار امیدواری از اینکه عمره دانشجویی پرشورتر از گذشته برگزار شود، گفت: باید دید که تصمیم‌گیران نظام نسبت به عمره دانشجویان دختر چه برنامه‌ای دارند.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    زائران ایرانی عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار، سوم اردیبهشت ماه راهی سرزمین وحی شدند. در میان این زائران، دو کاروان نیز از دانشجویان و اساتید، عمره‌گزار شدند و این مسئله نوید آغاز عمره دانشجویی پرشور همانند گذشته را می‌دهد.

    راه‌اندازی عمره مفرده و البته عمره دانشجویی خبر خوبی است اما آیا دانشجویان دختر مجرد که از سال ۱۳۸۸ بنابر تصمیم دولت عربستان دیگر ویزای عمره مفرده برای آنها صادر نشد، با توجه به تغییر قوانین عربستان از این پس می‌توانند در قالب عمره دانشجویی به سرزمین وحی اعزام شوند؟ 

    براساس قوانین دولت عربستان در گذشته زنان مجرد زیر ۴۵ سال بدون محارمشان اجازه ورود به این کشور و حضور در عمره و حج را نداشتند اما دولت جدید عربستان این قانون را لغو کرده است و همین مسئله نویدبخش راه‌اندازی عمره دانشجویان دختر است.

    حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان  به سؤالات مطرح در زمینه عمره دانشجویی پاسخ داد و گفت: تعداد سهمیه کل عمره ۶۵ کاروان بود که مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به خصوص حجت‌الاسلام نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دو کاروان و هر کاروان با ظرفیت ۸۵ نفر سهمیه به دانشجویان اختصاص دادند که البته بیشتر اعضای این دو کاروان را دانشجویان تشکیل می‌دهند و تعدادی نیز از اساتید دانشگاه هستند.

    وی در خصوص نحوه ثبت‌نام و قرعه‌کشی این دوره از اعزام عمره، گفت: با توجه به محدودیت زمانی و ظرفیت محدودی که وجود داشت ثبت‌نام به صورت محدود از دانشجویان بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و سپس قرعه‌کشی شد.

    آیا عمره دانشجویان دختر مجرد راه‌اندازی می‌شود

    رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن اظهار امیدواری از اینکه پس از عملیات حج تمتع، عمره مفرده مثل سابق و حتی پرشورتر از سابق برگزار شود، گفت: امیدواریم در دوره بعد اعزام‌ها، مثل سابق ثبت‌نام و قرعه‌کشی برای همه دانشجویان انجام شود.

    وی در پاسخ به این سؤال که قیمت عمره افزایش یافته است، برای عمره‌ دانشجویی چه تسهیلاتی پیش‌بینی کرده‌اید؟ گفت: از یک سال پیش که مسئله راه‌اندازی عمره مطرح بود پیگیر این مسئله بوده‌ایم. برای اعضای دو کاروانی که اعزام شدند، تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شد. پیگیری‌ها خوب پیش رفته است و امیدواریم طی ماه‌های باقی‌مانده تا ازسرگیری عمره به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم ولی هنوز نتیجه نهایی به دست نیامده است و امیدواریم بتوانیم تسهیلات خوبی برای دانشجویان فراهم کنیم.

    حجت‌الاسلام مطهری‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا خانم‌ها نیز در دو کاروان دانشجویی عمره حضور داشتند؟ گفت: خیر. با توجه به محدودیت زمانی و اینکه شرایط کشور میزبان برای ما مشخص نبود و امکان ثبت‌نام و اعزام خانم‌ها وجود نداشت، فقط آقایان اعزام شدند.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به تغییر قوانین عربستان عمره برای دانشجویان دختر مجرد راه‌اندازی خواهد شد؟ گفت: این موضوع تابع تصمیمات مسئولان نظام است و در اختیار ستاد عمره دانشجویی نیست و باید ببینیم که مجموعه تصمیم‌گیران نظام نسبت به عمره دانشجویان دختر چه برنامه‌ای دارند. ما مجری هستیم و این آمادگی برای همه دانشجویان و اساتید فراهم است اما تعداد سهمیه، قیمت و جنسیت کاروان‌ها تابع نظر مسئولان است.

    رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: هیچ قولی در این زمینه نمی‌دهم اما ما خادم همه دانشجویان و اساتیدی هستیم که مشتاق این سفر معنوی هستند. وظیفه ما نیز بسترسازی برای اعزام این بزرگواران و زمینه‌سازی برای بهره‌مندی بیشتر آنها در سرزمین وحی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.