حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • آشنایی با انبیاء در «رسولان وحی»
    شناسه : 1467
    2
    برنامه کوتاه «رسولان وحی» رادیو قرآن به معرفی انبیای الهی مبتنی بر قرآن کریم می‌پردازد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آشنایی با انبیاء در «رسولان وحی»

    برنامه کوتاه «رسولان وحی» رادیو قرآن به معرفی انبیای الهی مبتنی بر قرآن کریم می‌پردازد.

     

     

     

     

     

     

     

    به گزارش بعثت نیور، «رسولان وحی» عنوان میان‌برنامه شبکه رادیویی قرآن است که در قالب مستند، طی ۱۰ دقیقه، مخاطبان خود را با انبیای الهی مبتنی بر قرآن کریم آشنا می‌کند.

    این برنامه از سوی گروه علوم قرآنی این شبکه رادیویی به روی آنتن می‌رود. بهره‌گیری از ظرفیت‌های نمایشی، پخش یک یا دو فراز از آیات قرآن متناسب با مطالب بیان شده، ارتقای شناخت شنوندگان از زندگی انبیاء الهی که در قرآن به آنها تصریح شده است، زمینه‌سازی برای الگو گرفتن از انبیاء و تقویت سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه با بیان برش‌هایی از زندگانی این بزرگان از جمله اهداف تولید این میان برنامه است.

    برنامه رسولان وحی با مراجعه به برنامه ساخته شده در سال ۱۳۹۷ با عنوان «انبیاء در قرآن» بازتولید شده و متناسب با ذائقه امروز رادیو تهیه و پخش می‌شود.

    یادآور می‌شود، این برنامه کاری به تهیه‌کنندگی سمیه خراج و اجرای علیرضا کریمی و نویسندگی مصطفی مرشدلو از شبکه رادیویی قرآن (موج اف‌ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز) پخش می‌شود.

    همچنین از دیگر میان برنامه های این شکه رادیویی برنامه دلدادگی است که به صورت گفتارمحور و با موضوع معرفی اشعاری که از آیات قرآن کریم اقتباس شده به روی آنتن می‌رود.

    این برنامه از سوی گروه اطلاع‌رسانی با موضوع قرائت شعری که متأثر و برگرفته از آیات قرآن است، تشریح مبادی ارتباطی بین شعر و آیات و پخش فرازی زیبا از تلاوت قرآن مرتبط با شعر قرائت شده، پخش می‌شود.

    آشنا ساختن شنوندگان با آیات قرآن از طریق جاذبه‌های هنری اشعار زیبا، الگوسازی در حوزه هنر شعر فارسی، تقویت گرایس شنوندگان به حفظ اشعار مرتبط با آیات و افزایش معرفت دینی مخاطبان و زمینه‌سازی برای عمل به دستورات این کتاب الهی از جمله اهداف این برنامه است.

    انتخاب اشعار در این میان برنامه با مشورت کارشناسان خبره این حوزه انجام می‌شود و اشعار مرتبط با آیاتی که حاوی دستورات انسان‌ساز برای زندگی است در اولیت پخش است و در این برنامه از کتاب قرآن در مثنوی استفاده می‌شود.

    یادآور می‌شود، این برنامه کاری از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی فاطمه قاسم‌آبادی و اجرای ارسلان جولایی و نویسندگی فاطمه اعتمادی از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.

    انتهای پیام

    ایکنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.