حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • نماز و آثار آن در کلام خاتم النبیین (ص)
    شناسه : 992
    3
    آثار نماز در کلام خاتم النبیین (ص) به دلیل تاثیر آن در سبک زندگی مسلمانان براساس بیانات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار بعثت نیوز، اهمیت حدیث در میان مسلمانان به این دلیل است که کلام معصوم، از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

    به دلیل آشنایی بیشتر و یادگیری در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومان (ع)، هر روز یک حدیث از ائمه اطهار (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

    پیامبر اکرم صل الله علیه و آله:

    اَلصَّلاةُ مِن شَرائِعِ الدّینِ وَ فی‌ها مَرضاةُ الرَّبِّ عَزَّوَجَلَّ وَ هِىَ مِنهاجُ النبیاءِ وَ لِلمُصَلّى حُبُّ المَلائِکَةِ وَ هُدىً و ایمانٌ وَ نورُ المَعرفَةِ وَ بَرَکَةٌ فِى الرِّزقِ.

    نماز از آیین ‏هاى دین است و رضاى پروردگار در آن است و آن راه پیامبران است. براى نمازگزار، محبت فرشتگان، هدایت، ایمان، نور معرفت و برکت در روزى است.

    مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل، ج ۳، ص ۷۷ – خصال، ج ۲، ص ۵۲۲

    نماز واژه‌ای فارسی است که برای «صلاة» به کار می‌رود. نماز به معنای خم شدن، سرفرودآوردن برای ستایش پروردگار، احترام و اظهار بندگی و اطاعت است. واژۀ قرآنی «صلاة» از ریشۀ «ص ل و» به معنای دعاست و جمع آن «صَلَوات» است. واژه «صلاة» در بعضی آیان به معنای دعا هم به کار رفته است. در قرآن ۹۸ بار به نماز پرداخته شده است در بسیاری از آیات به عنوان مهمترین و اولین عمل فردی و اجتماعی مؤمنان در کنار ایمان ذکر شده است. در آیات قرآن، نماز عامل بازدارندۀ از گناه، وسیلۀ فلاح و رستگاری،یاری کننده در مشکلات زندگی، و از سفارشات مهم خدا به پیامبران و از دغدغه‌های پیامبران الهی به ویژه در مورد خانواده‌شان بیان شده است. در قرآن از اولین ناله‌های دوزخیان ترک نماز و از نمازگزاران سهل‌انگار در نماز، در کنار تکذیب‌کنندگان دین یاد شده است.

    انتهای پیام/

    منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.