حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • آئین تجلیل از خادمان قرآن بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود
    شناسه : 2799
    3
    آئین تجلیل از خادمان قرآن کریم فردا، چهارم مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حسینیه شماره دو جماران برگزار می‌شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    بیست و ششمین دوره آئین تجلیل از خادمان قرآن کریم دوشنبه، چهارم مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه شماره دو جماران برگزار می‌شود.

    بر همین اساس بیست و ششمین دوره آئین تجلیل از خادمان قرآن کریم در شمار ادواری قرار خواهد گرفت که رئیس‌جمهور در آن حضور نیافته است، با این حساب رئیس‌جمهور در سه دوره از این همایش حضور نیافته است. از جمله شرایطی که برای برگزاری این مراسم تعریف شده است می‌توان به برپایی آن در میانه‌های ماه مبارک رمضان و در نمایشگاه قرآن کریم و نیز حضور رئیس‌جمهور در این آیین اشاره کرد؛ در سال‌های اخیر اما این ملزومات به ندرت رعایت شده و زمان برگزاری آن ماه‌ها از ماه مبارک رمضان دور شده است.

    اولین سالی که حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در مراسم تجلیل از خادمان قرآن شرکت کرد در سال ۹۳ و در باغ‌موزه دفاع مقدس (بیست‌ و دومین مراسم تجلیل از خادمان قرآن کشور) بود و بار دوم، به آخرین روزهای فعالیت دولت یازدهم، یعنی خردادماه سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد، همایشی که در یکی از سالن‌های جنبی سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و در قالب ضیافت افطار رئیس جمهور با جامعه قرآنی برگزار شد و طی آن ۱۱ فعال قرآنی لوح خادمی قرآن را از دست رئیس‌جمهور دریافت کردند.

    پس از آن و در بیست و سومین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم،‌ سال ۱۳۹۷ بدون حضور رئیس جمهور و در حاشیه جلسه انجمن خادمان قرآن در هتل پارسیان تهران، شاهد تجلیل از خادمان قرآن کریم بودیم. این مراسم که طی سنوات در ماه مبارک رمضان و طی برگزاری نمایشگاه قرآن برپا می‌شد، به دلیل هماهنگی‌های حضور رئیس‌جمهور چندین ماه به تعویق افتاد تا اینکه در نهایت طی بهمن‌ماه ۹۷ و بدون حضور رئیس دولت برگزار شد.

    بیست‌وچهارمین و بیست‌وپنجمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم نیز که برای اولین بار برپایی دو دوره در یک مراسم را شاهد بودیم، بهمن ماه سال گذشته برگزار شد. در این مراسم تعدادی از خادمان در نهاد ریاست جمهوری حاضر شده و لوح خادمی قرآن را از دستان رئیس‌جمهور دریافت کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.