حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ۳۶۵ نکته خواندنی از صحیفه سجادیه
    شناسه : 2622
    8
    مدیر نشر جمال از انتشار کتاب «بر ساحل صحیفه»، شامل ۳۶۵ نکته از کلام امام سجاد (ع) به کوشش غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده نام‌آشنای حوزه ادبیات دینی، خبر داد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    ۳۶۵ نکته خواندنی از صحیفه سجادیه

     

    365 نکته خواندنی از صحیفه سجادیه

    مدیر نشر جمال از انتشار کتاب «بر ساحل صحیفه»، شامل ۳۶۵ نکته از کلام امام سجاد (ع) به کوشش غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده نام‌آشنای حوزه ادبیات دینی، خبر داد.

    حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سبحانی‌نسب، مدیر نشر جمال، از انتشار کتابی درباره صحیفه سجادیه خبر داد و گفت: «بر ساحل صحیفه» عنوان تازه‌ترین اثر غلامرضا حیدری ابهری، نویسنده نام‌آشنای حوزه ادبیات دینی، است. این اثر دربردارنده  ۳۶۵ برداشت از صحیفه سجادیه است که ما را با مفاهیم عمیق این اثر ارزشمند آشنا می کند.

    وی ادامه داد: صحیفه سجادیه غیر از اینکه مجموعه‌ای شامل دعا و نیایش با خداست، دربردارنده معارف عمیقی است که از زبان معصوم(ع) نقل شده است. تنها کسانی می‌توانند این معارف و گوهرهای ناب را از کلام ائمه اطهار(ع) استخراج کنند که با سخنان اهل بیت(ع) مأنوس باشند. حیدری ابهری، نویسنده کتاب «بر ساحل صحیفه» سال‌ها است که با این اثر ارزشمند انس دارد و بارها آن را در جمع طلبه‌ها تدریس کرده است.

    سبحانی نسب به برخی ویژگی‌های کتاب «بر ساحل صحیفه» اشاره و اضافه کرد: کتاب حاضر ۳۶۵ نکته را از کلام امام سجاد(ع) استخراج و آن را با بیانی زیبا و ادبی برای مخاطبان امروز بیان کرده است.

    مدیر نشر جمال همچنین از انتشار اثر دیگری با عنوان «صحیفه سجادیه دوم» خبر داد و یادآور شد: دعاهای زیادی از امام سجاد(ع) برای ما به یادگار مانده است که بخشی از آن در صحیفه سجادیه ذکر شده و بخش دیگری نیز در دیگر منابع آورده شده است. کتاب «صحیفه سجادیه دوم» که با ترجمه محمدمهدی رضایی منتشر شده، تلاش کرده است بخشی از ادعیه در دیگر منابع را گردآوری و عرضه کند.

    صحیفه سجادیه کتابی حاوی ۵۴ دعا از امام سجاد(ع) است. این کتاب پس از قرآن و نهج‌البلاغه، مهم‌ترین میراث مکتوب شیعه به حساب می‌آید و به نام‌های خواهر قرآن و «انجیل اهل بیت» نیز مشهور است. صحیفه مانند قرآن و نهج البلاغه از نظر فصاحت و بلاغت مورد توجه قرار گرفته است. امام سجاد(ع) بسیاری از معارف دینی را در دعاهای خود بیان می‌کند؛ موضوعاتی نظیر خداشناسی، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی و مباحث عالم غیب، فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، امامت، فضایل و رذایل اخلاقی، گرامیداشت اعیاد، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی، نعمت‌های مختلف خداوند، آداب دعا، تلاوت، ذکر، نماز و عبادت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.