حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • کارگاه تخصصی «صحیفه سجادیه» در آذربایجان‌شرقی برگزار شد
    شناسه : 2541
    11
    اولین کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه به همت بنیاد صحیفه سجادیه استان، روز ۲۴ اسفندماه، در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه تبریز برگزار شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کارگاه تخصصی «صحیفه سجادیه»

    در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

    اولین کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه به همت بنیاد صحیفه سجادیه آذربایجان‌شرقی، در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه تبریز برگزار شد.

    کارگاه تخصصی «صحیفه سجادیه» در آذربایجان‌شرقی برگزار شد اولین کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه به همت بنیاد صحیفه سجادیه استان، روز ۲۴ اسفندماه، در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه تبریز برگزار شد.

    حجت‌الاسلام مهدی عالی، استاد حوزه و دانشگاه، در این کارگاه، با تشریح فضای زندگی در زمان امام سجاد(ع)، گفت: در زمان ایشان انسان به طور کامل ارزش و اعتبار خود را از دست داده بود و امام سجاد در چنین فضایی به بیان تعالیم اسلامی پرداختند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنبه‏‌های مختلف دعا در زندگی مادی و معنوی انسان، ارتباط با جنبه‏‌های آموزشی دعا، نیاز انسان به دعا، جایگاه اصلی دعا و دعا کننده و مراتب دعا پرداخت.

    عالی، با اشاره به انواع دعا که شامل «دعاهای لفظی، مصداقی، دعای راستین با محدودیت علم، دعای ملحون، دعای قلبی و حالت طلب بدون بیان دعا» است، افزود: دعا کردن نیز به نوعی اجابت محسوب می‌شود و هنگامی خداوند به انسان توفیق دعا را عنایت می‏‌کند، به نوعی وی را اجابت کرده است.

    این استاد حوزه و دانشگاه، در پایان صحبت‌های خود به شرایط فرد دعا کننده نیز اشاره کرد.

    علی اصل هاشمی، عضو هیئت مدیره بنیاد صحیفه آذربایجان شرقی نیز در ابتدای مراسم به تشریح فعالیت‌‏های بنیاد پرداخت و برگزاری کارگاه تخصصی صحیفه سجادیه را وسیله‏‌ای برای هم‌‏افزایی و ارتقای دانش پژوهشگران و سخنرانان در این زمینه دانست.

    در این کارگاه تعدادی از طلاب و روحانیون حوزه‌‏های علمیه تبریز، دانشجویان و علاقه‌مندان به صحیفه سجادیه حضور داشتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.