حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ایران حرم است و ما امام رضایی هستیم
    شناسه : 8298
    1
    اجتماعی » جامعه شهروندان تهرانی امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه از نقاط مختلف شهر خودشان را به حدفاصل میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر(عج) رساندند تا نوای دلدادگی به امام رئوف را سر بدهند و با شعف بی‌پایان از سعادت این همسایگی بگویند: ایران حرم است و ما امام رضایی هستیم.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    مراسم جشن امام رضایی‌ها امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با حضور عموم مردم از میدان هفت‌تیر تا میدان ولیعصر(عج) برپا شد.

    در این مراسم بیش از ۴۰۰ موکب نسبت به ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی اقدام و تعداد ۱۲ هزار نفر در این موکب‌ها به شهروندان خدمت‌رسانی کردند و خادمان این مراسم در موکب‌ها نیز از گروه‌های جهادی و خیران تهرانی بودند.

    پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا نیز برنامه ویژه‌ای با حضور مداحان مطرح و سخنران کشوری برگزار شد. اجرای سرود‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی، حضور خادمیاران بارگاه امام رضا(ع) نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با استقبال گسترده شهروندان روبرو شد.

    اجرای سرود سلام فرمانده با حضور مداحان اهل بیت(ع) و برپایی غرفه‌های بازی ویژه کودکان از جمله بخش‌های ویژه کودکان بود که با استقبال فراوان خانواده‌ها و فرزندانشان مواجه شد.

    ایران حرم است و ما امام رضایی هستیم

    عشق به امام رضا(ع) شهروندان زیادی را به این مراسم کشانده بود و شاهد حضور بسیاری از افراد از شهرستان‌های اطراف تهران در این مراسم بودیم.

    ایران حرم است و ما امام رضایی هستیم

    بنا به گفته مسئولان شهردای تهران، مخاطب اصلی برنامه جشن امام رضایی‌ها، کودکان و نوجوانان بودند و به همین دلیل بخش‌های فراوانی همچون اجرای سرود‌های آئینی با حضور نوجوانان، اجرای بازی‌های مختلف و اجرای برنامه‌های مختلفی در فضای شاد برای کودکان و نوجوانان مدنظر قرار گرفته بود.

    پرچم‌های سبز ثامن الحجج که زینت‌بخش مسیر میدان هفت‌تیر تا میدان ولیعصر(عج) بودند در کنار طنین نوای مدح حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)، دل‌ها را به صحن و سرای امام رئوف می‌برد. تهرانی ها با شعار «ایران حرم است» در جشن امام رضایی‌ها حضور پیدا کردند و به این همسایگی بالیدند.

    اجرای برنامه شعرخوانی با حضور صابر خراسانی، اجرای برنامه مداحی از سوی مداحان اهل بیت(ع) همچون؛  محمدحسین پویانفر، محمد اسداللهی، محمدرضا نوشه‌ور، روح‌الله رحیمیان، عبدالرضا هلالی و … از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

    در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام شهاب مرادی، کارشناس دینی طی سخنانی گفت: روح بلند شهید حاج قاسم سلیمانی که گفت ایران حرم است، شاد باشد. زمانی که نگاه معرفتی نسبت به امام رضا(ع) داشته باشیم، این باور ذهن ماست که هر چه داریم به برکت حضرت رضا(ع) است.

    وی افزود: اگر به تاریخ بنگریم مشاهده می‌کنیم، پس از اینکه اقوام مختلف به ایران حمله کردند، دوباره ایران شکل گرفت و این یک نگاه الهی به این سرزمین است و کمتر کشوری است که دارای این نعمت و سعادت است. نور اهل بیت(ع) از ازل به جهان تابیده و تا ابد نیز ادامه خواهد داشت. خود این نعمت و عنایت امام رضا(ع) به ایران نیز تا همیشه تاریخ ادامه خواهد داشت.

    مرادی بیان کرد: خداوند متعال را شاکریم که نعمت وجود مبارک امام رضا(ع) را به ما ایرانیان عطا فرمود. زیارت امام رضا(ع) غم را از دل می‌برد. همچنین، سلام به ائمه معصومین(ع) به ویژه سلام به امام حسین(ع) در این دنیا با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. زمانی که بحث مدافعان حرم بود، شهید حاج قاسم سلیمانی این‌گونه بیان کرد که ایران حرم است و لذا ما باید از این حرم حفاظت کنیم و همگی مدافعان ایران باشیم.

    وی تصریح کرد: امروز مسئله مهم برای حفظ حرم ایران زمین، تلاش برای رفع تمامی مشکلات در تمامی زمینه‌ها است. شهید سلیمانی مردی مهربان و عطوف و در عین حال شجاع و قدرتمند بود. والدین ما نیز امروز باید مراقب باشند که با فرزندان خود مهربان باشند. امیدوارم تمامی مردم ایران‌زمین همواره شاد و سربلند بوده و در کمال اقتدار باشند.

    ایران حرم است و ما امام رضایی هستیم

    یادآور می‌شود، اجرای مراسم قرعه‌کشی ویژه سفر به مشهد مقدس و اعطای ۱۱۰ کمک هزینه سفر به زیارت امام رضا(ع) به منتخبان، از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.