حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • آیت‌الله رئیسی؛ دادرسی عدالت‌پیشه و ارادتمند به ساحت قرآن
    شناسه : 8407
    1
    فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را باید از خادمان و حامیان قرآن کریم برشمرد. ایشان با وجود دارا بودن صفت تواضع، اما در زمان مسئولیت در سازمان بازرسی کل کشور و ریاست دستگاه قضا، دشمن فساد و مفسدین، همچنین فردی فعال در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. عنصر محبوبی که همیشه در قلب ملت ایران جای خواهد داشت.
    ارسال توسط :
    پ
    پ
    عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی با ابزار تأسف و تأثر از سانحه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه که منجر به شهادت رئیس‌جمهور محبوب کشورمان و هیئت همراه شد، گفت: با قلبی آکنده از غم و اندوه، شهادت هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران را که در روز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) برای خدمت انتخاب، و در نهایت میهمان خدا و آن امام مهربانی‌ها شد، به همه ملت بزرگ ایران اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب، خانواده معظم ایشان و دیگر شهیدان همراه و همچنین جامعه بزرگ قرآنی کشور تسلیت عرض می‌کنم.
    وی ادامه داد: از صمیم قلب و به قصد انشا عرض می‌کنم «سَلامٌ عَلى‌ إِبْراهِيمَ * كَذلِكَ نَجْزِی الْمُحْسِنِينَ* إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُؤْمِنِينَ»(آیه ۱۰۹ تا ۱۱۱ سوره صافات) و ایشان مصداق این آیات بودند. حضرت آیت‌الله رئیسی؛ یکی از شخصیت‌های ذوابعادی بود که سابقه ارادت و آشنایی اینجانب با آن شهید بزرگوار به بیش از چهل سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که در تشکیلات قضایی حضور داشتند.
    این خادم‌القرآن تصریح کرد: گذشته از سیادت و انتساب به خاندان عصمت و طهارت و شخص پیامبر اکرم(ص) باید بگویم که خادم بااخلاص ملت بوده و با وجود تواضع فراوان، در مقام قضا نیز دادرسی عدالت‌پیشه و قاطع و دارای سلامت و صلابت فراوانی بود. در زمان مسئولیت در سازمان بازرسی کل کشور، دشمن فساد و مفسدین، و عنصری فعال در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه مهم‌تر از حامیان قرآن کریم بود. سابقه این ارادت و خادمی به ساحت قرآن نه تنها در زمان تولیت ایشان بر آستان قدس رضوی که مربوط به زمان‌های گذشته است.
    آیت‌الله رئیسی؛ دادرسی عدالت‌پیشه و ارادتمند به ساحت قرآن
    سلیمی افزود: از این واقعه بسیار متألم هستم، اما با این حال بسیار خدا را شاکرم که امسال و در جریان برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و در مراسم انتخاب خادمان قرآن، جامعه قرآنی موفق شد تا لوح تقدیر و تشکر خود را به پاس مجاهدت‌های قرآنی این شهید بزرگوار به ایشان تقدیم کند؛ باید بگویم که آیت‌الله رئیسی، عنصر محبوبی بود که همیشه در قلب ملت ایران با هر عقیده و مرام سیاسی جای خواهد داشت.
    قرآن و آیت الله رئیسی
    وی به محبوبیت و وجهه بین‌المللی رئیسی اشاره و تأکید کرد: در همین ساعات اولیه بعد از وصول خبر شهادت ایشان بسیاری از کشورها، اعلام عزای عمومی کردند. در بُعد حمایت و عشق و ارادت به ساحت قرآن، باید بگویم که در تمامی همایش‌ها، سمینارها و جلسات قرآنی، که بعضاً این حقیر هم در آن حضور داشتم، توجه به قرآن از جمله تأکیدات و اولویت‌های ایشان بود. همچنین در مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز به عنوان قطب اعظم فرهنگ قرآنی و دینی کشور نیز در خدمت قرآن بودند و به جامعه قرآنی احترام می‌گذاشتند. برای این شهید بزرگوار از درگاه باری تعالی علو مرتبت را خواستارم.
    سلیمی به سایر جان‌باختگان در جریان سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: در جریان این سانحه هوایی سید والامقام دیگری یعنی حضرت حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم؛ نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز نیز به شهادت رسید. مدت‌ها از وجود ایشان به عنوان ریاست سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند بودیم؛ مردی وارسته و انسانی خاکسار و بی‌ادعا که شهادت ایشان را نیز به همه ملت ایران و جامعه قرآنی و خاصه، والد ماجدشان که از اهالی علم هستند و مردم قرآنی تبریز که در عزای این مرد بزرگ به سوگ نشسته‌اند، تسلیت عرض می‌کنم.
    وی با تسلیت شهادت دکتر امیرعبداللهیان؛ وزیر دانشمند و خدوم امور خارجه و شهید رحمتی، استاندار مجرب و حقوقدان آذربایجان شرقی و شهید سردار موسوی، یاران و کادر پرواز که در این سانحه آسمانی شدند، اظهار کرد: امام‌ جامعه یعنی مقام معظم رهبری روز گذشته بر امر مهمی تأکید کردند و این که باید ادامه راه و انجام کارها و رسالت‌های انقلاب اسلامی بدون وقفه‌ انجام شود و از آنجا که قانون اساسی مترقی ما نقشه راه را به خوبی ترسیم کرده است، لذا حتی در صورت فقدان و عدم حضور و فعالیت مقام ارشدی همچون ریاست جمهوری نیز تکلیف قانونی مشخص شده است؛ در نتیجه از یک سو باید گروه تحقیق علل بروز این سانحه را مشخص و اطلاع‌رسانی کند و از سوی دیگر، همه وظیفه داریم، هوشیاری خود را در این شرایط حساس حفظ کنیم، چرا که قرآن تکلیف ما را در تمام این مقاطع تعیین کرده است، آنجا که می‌فرماید: «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ»(آیه ۱۴۴ سوره آل عمران) این امر بدان معنی است که حتی برای وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) نیز تکلیف مشخص است و اگر به شهادت برسد یا عمرش به پایان برسد، نباید دست از کار و طریقی که در حال پیمودن آن هستید، بردارید، اینجا آن تک‌بیت پرمغز مولوی نیز مشهور است که «مصطفی را وعده کرد الطاف حق/ گر بمیری تو نمیرد این سبق» و لذا هر چند مردم، داغدار شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان هستند، اما باید در همان راه پرتلاش و صادق خودشان حرکت کرده و مدیران کشور نیز با هوشیاری و صداقت به انجام کارهای خود کوشا باشند.
    وی با قرائت این آیه شریف که «وَسَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَيَوْمَ يَمُوتُ وَيَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا»(آیه ۱۵ سوره مریم) تصریح کرد: بی‌تردید سفینه قدرتمند انقلاب اسلامی تا هنگام ظهور به حول و قوه الهی، از میان همه امواج متلاطم و بحرانی روزگار راه خود را تا رسیدن به تحقق ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه داده و خداوند یار و حافظ و مددکار این کشور و رهبر معظم انقلاب و این ملت خواهد بود. جامعه قرآنی هم ضمن تبیین اوضاع و احوال باید بر ادای تکالیف خود تأکید کنند و در ادامه مسیر نیز به همه دشمنان نظام هشدار دهند که ملت ایران در زمان‌های بحرانی بیش از گذشته یکدست و همدل هستند و لذا باید از خروش و خشم مقدس این ملت بزرگ برحذر باشند.
    سلیمی در پایان در پاسخ به این پرسش که از آخرین رویداد رسمی قرآنی یعنی مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که با اجرای وی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با سخنرانی آیت‌الله رئیسی برگزار شد، خاطره‌ای دارید؟ گفت: از فروتنی و تواضع این مجاهد بزرگ هر چه بگویم، کم گفته‌ام. آن روز هم که اجرای مراسم را در کنار دوست فرزانه‌‎ام آقای سیداحمد نجف(مجری‌ عرب‌زبان مسابقات) به عهده داشتم، خاطرم هست که با توجه به تراکم کاری و مسئولیت رئیس‌جمهور فقید، به طور قطع زمان حضور ایشان در آن مراسم انطباقی با سایر حوزه‌های مسئولیتی ایشان نداشت، اما از آنجا که دغدغه کار قرآنی داشتند، هر چند با تأخیر اما خودشان را به محل سالن اجلاس رساندند و با کمال خضوع به ابراز احساسات حضار در سالن پاسخ گفتند و پس از سخنرانی وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ارائه بیاناتی پرداخته و نکاتی روشنگرانه در مورد تلاوت قرآن و همچنین تدبر در کلام وحی ابراز کرده و به جنبه عملی از قرآن در خصوص ظلم‌ستیزی و مصداق آن یعنی مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مظلومان که مصداق آن حمایت از مردم مظلوم غزه است، پرداختند و پس از اهدای جوایز نفرات برگزیده این دوره از مسابقات، در میان مشایعت پرشور مردم و میهمانان، سالن را ترک کردند.

    کد

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.