حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • ۳ استفتای جدید از آیت الله خامنه ای/ حکم فراموش کردن خواندن “نماز آیات” چیست؟
    شناسه : 760
    3

    کانال فقه و احکام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات از معظم‌له و جواب ایشان را دربارۀ ۳ موضوع مهم منتشر کرده است. سؤال: امام جماعت چه شرایطی را باید داشته باشد؟ جواب: امام جماعت باید عاقل، عادل، شیعه‌ دوازده امامی و حلال زاده و بنابر احتیاط، بالغ باشد، و […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    کانال فقه و احکام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات از معظم‌له و جواب ایشان را دربارۀ ۳ موضوع مهم منتشر کرده است.

    سؤال: امام جماعت چه شرایطی را باید داشته باشد؟
    جواب: امام جماعت باید عاقل، عادل، شیعه‌ دوازده امامی و حلال زاده و بنابر احتیاط، بالغ باشد، و نماز را صحیح بخواند و اگر مأموم مرد است امام هم مرد باشد.

    آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,

    سؤال: اگر شخصی نماز آیات را فراموش کند و یا پس از زلزله و مانند آن متوجه شود، خواندن نماز آیات بر او واجب است؟
    جواب: اگر از سایر حوادث – به جز خورشیدگرفتگى و ماه‌گرفتگی – در وقت آن مطلع شود و نماز آیات را – هر چند بر اثر فراموشى – نخواند، باید نماز آیات را بجا آورد اما اگر در وقت آن مطلع نشده و پس از حادثه فهمیده‏، احتیاط واجب آن است که آن را بجا آورد.

    آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,

    سؤال: اگر نمازگزار پیش از خواندن نماز مغرب، سهواً مشغول نماز عشا شود و در بین نماز بفهمد که اشتباه کرده چه وظیفه ای دارد؟
    جواب: چنانچه به  رکوع رکعت چهارم نرفته است، باید نیت را به نماز مغرب برگرداند و نماز را تمام کند و سپس نماز عشا را بخواند. اما اگر به رکوع رکعت چهارم رفته بنابر احتیاط باید نماز را تمام کند، سپس نماز مغرب و عشا را بخواند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.