حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • یافتن خط شهادت، نیاز به دغدغه عالمانه دارد
    شناسه : 6361
    4
    فرزند شهید شوشتری گفت: یافتن خط شهادت، نیاز به دغدغه عالمانه دارد، شهید شوشتری در یک سیر آموزشی در نتیجه نشست و برخاست با تمام مذاهب و اقوام ایرانی، به این نتیجه رسید که باید به سیستان و بلوچستان برود و رسالت خود را اجرا کند و در نهایت هم پس از ۳۰ سال خدمت، به شهادت رسید.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    فرج‌الله شوشتری، فرزند شهید شوشتری، امروز ۲۶ مهرماه، در مراسم یادواره سردار شهید نورعلی شوشتری که در دبیرستان معارف امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، ضمن بیان خاطراتی از زندگی پدرش، اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین مرحله شهادت، نیت است. قطعا شهدا نیت‌های پاکی داشتند که باعث شده است پا در میدان بگذارند و به وظیفه خود در قبال اسلام و مردم عمل کنند.

    وی با بیان اینکه شهدا دائما در حال تزکیه نفس بودند، اضافه کرد: شهدا در راهی که انتخاب کرده بودند، استقامت داشتند و همین باعث شده بود که دغدغه این راه را پیدا کنند. این دغدغه از نیت آنان و تفکرشان نشات گرفته بود.

    فرزند شهید شوشتری با بیان اینکه یافتن خط شهادت، نیاز به دغدغه عالمانه دارد، گفت: شهید شوشتری در یک سیر آموزشی در نتیجه نشست و برخاست با تمام مذاهب و اقوام ایرانی، به این نتیجه رسید که باید به سیستان و بلوچستان برود و رسالت خود را اجرا کند و در نهایت هم پس از ۳۰ سال خدمت، به شهادت رسید.

    امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم، ضمن بیان خاطره‌ای از عملیات والفجر۳، اظهار کرد: اگر شما مجاهدت و تلاش خود را کردید، اما به نتیجه‌ای نرسیدید، نگران نباشید. امام حسین(ع) هم قرار نبود تمام لشکر دشمن را از بین ببرد؛ پیروزی ما در انجام وظیفه‌مان است.

    وی افزود: هرگاه وظیفه خود را انجام دادید، اما به نتیجه دلخواه نرسیدید، نگران نباشید. همین که تلاش خود را کرده‌اید، پیروز هستید. این همان چیزی است که ما در آخر جنگ تحمیلی دیدیم. ما در دوران دفاع مقدس، سختی‌های زیادی تحمل کردیم و بهترین رزمندگان ما شهید شدند، اما در نهایت این صدام و نیروهای بعث بودند که ذلیل شدند و الحمدالله جمهوری اسلامی توانست علاوه بر پیروزی در جنگ تحمیلی، در سال‌های بعد عراق را هم از جنگ با داعش نجات دهد.

    همچنین محسن عباسی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: وضعیت نسل امروز ما این گونه است که جوانان ما نه تاریکی دوران ظلم و فساد شاهنشاهی را دیده‌اند که خسته شده باشند و نه حضور ستارگان پرنوری چون شهدای جنگ تحمیلی را درک کرده‌اند، یعنی جوانان ما نه تاریکی مطلق را درک کرده‌اند و نه روشنی مطلق را و این دوران خیلی سختی را برای آنان رقم زده است.

    وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های ما در آموزش و پرورش این است که بتوانیم روشنی‌ها را به نسل جوان بشناسانیم‌. شهدا بهترین الگوهایی هستند که جوانان ما می‌توانند برای طی مسیر زندگی خود برگزینند. چنین الگوهایی می‌توانند بین جوانان معجزه و آنان را به سمت پاکی‌ها راهنمایی کنند.

    رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد عنوان کرد: ما اجرای طرحی را در دستور کار داریم که طبق آن، هر دانش‌آموز یک شهید را به عنوان دوست یا برادر خود انتخاب می‌کند و با او مانوس می‌شود تا بتواند از برکات روح مطهر آن شهید در جهت هدایت خودش استفاده کند.

    سردار شهید نورعلی شوشتری در سال ۱۳۲۷ در روستای سرولایت از توابع شهرستان نیشابور متولد شد. وی که در دوران دفاع مقدس فرماندهی بسیاری از عملیات‌ها را بر عهده داشت، در فروردین ماه سال ۸۸ به سمت فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه منصوب شد. سرانجام در تاریخ ۲۶ مهر ۸۸ در جریان حمله انتحاری به همایشی با عنوان وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که در منطقه پیشین این استان در حال برگزاری بود، به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران به شهادت رسید و نامش در زمره شهدای وحدت ماندگار شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.