حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • گشایش رسمی سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران با حضور وزیر ارشاد
    شناسه : 5422
    2
    آئین افتتاح سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    آئین افتتاح سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره از نمایشگاه، علی رمضانی، قائم مقام سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌ کتاب تهران و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

    بیش از ۹۰ هزار متر از مصلی در تصرف نمایشگاه کتاب

    محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ابراز خوشحالی و شکرگزاری کرد که با همت جمعی مسئولان به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان، فرصت برای برگزاری باشکوه بزرگ‌ترین جشنواره فرهنگی کشور در قالب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراهم شده است.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار متر از مصلی امام خمینی (ره)، در اختیار نمایشگاه قرار گرفته است، عنوان کرد: تقریبا از همه فضای مسقف مصلی استفاده شده است. کرونا در کنار همه تلخی‌ها، فرصت‌‌هایی از‌جمله برگزاری نمایشگاه مجازی را ایجاد کرد که در جریان نمایشگاه مجازی دوم، شاهد اتفاقات مبارکی در حوزه نشر و کتاب بودیم.

    اسماعیلی فروش بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار جلد کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب را از جمله اتفاقات خوب آن خواند و اضافه کرد: مخاطبانی از دو هزار و ۹۰۰ روستا و هزار و ۲۰۰ شهر از این نمایشگاه کتاب خریداری کردند که این تجربه را به نمایشگاه امسال ملزم کردیم و به عبارتی سامانه فروش با نمایشگاه فیزیکی برقرار شده است؛ بنابراین مردم از سراسر کشور می‌توانند با رایانه شخصی کتاب خرید کنند و خادمان فرهنگ و کتاب با ارسال رایگان کتاب‌ها را تحویل می‌دهند.

    نمایشگاه مجازی کتاب در دستور کار همیشگی ارشاد

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را گام مهمی در تحقق شعار عدالت فرهنگی خواند و گفت: این قالب نمایشگاهی در دستور کار همیشگی وزارت ارشاد قرار می‌گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه اکنون، مهم‌ترین دغدغه در حوزه نشر، موضوع تامین کاغذ برای کتاب و نشریات است، تصریح کرد: این مسئله دغدغه به‌حقی است و دولت به‌طور ویژه موضوع تامین کاغذ را پیگیری می‌کند. حتی قبل از مراسم امروز، در جلسه با معاون اول رئیس جمهور، موضوع کاغذ مطرح و مصوبات قابل‌توجهی برای تأمین کاغذ پیش‌بینی شده است.

    حرکت به سمت خودکفایی در تولید کاغذ

    اسماعیلی در ادامه با اشاره به برنامه‌ بلندمدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حرکت به سمت خودکفایی در زمینه تولید کاغذ و حتی ورود به صادرات اظهار کرد: با همکاری نظام بانکی، دستگاه‌ه‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی در تلاش هستیم مشکلات کاغذ را با برنامه‌‌ریزی منسجم حل کنیم.

    برگزاری دو نمایشگاه هم‌زمان برای تحقق عدالت فرهنگی

    یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌وسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم ضمن خیر‌مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، وزیر فرهنگ کشور لبنان و دیگر اهالی فرهنگ حاضر در مراسم گفت: این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، با حضور دو هزار و ۸۰۰ ناشر برگزار می‌شود و هزار و ۷۰۰ ناشر در محیط مصلی امام خمینی (ره) در غرفه‌ها از فردا میزبان خواهند بود و هزار و ۷۰۰ ناشر هم کتاب‌های خود را در سایت مجازی نمایشگاه به مردم در سراسر کشور عرضه می‌کنند.

    رئیس سی‌وسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن اعلام اینکه ۱۷۰ ناشر خارجی از بیش از ۳۰ کشور و ۵۰ مهمان خارجی میهمان این رویداد بزرگ فرهنگی هستند، عنوان کرد: امسال برای تحقق شعار عدالت فرهنگی، نخستین بار بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، در دو قالب فیزیکی و مجازی برگزار می‌شود.

    معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از همکاری شرکت ملی پست و بانک صادرات با نمایشگاه کتاب، گفت: با همکاری شرکت ملی پست، کتاب‌ها رایگان به دست مخاطبان می‌رسد. برای کتاب‌های بیش از ۷۵ هزار تومان، ناشران مبلغی را پرداخت می‌کنند و تا این مبلغ هزینه ارسال برای ناشران رایگان است.

    وی افزود: همچنین با پشتیبانی بانک صادرات، یارانه این دوره از نمایشگاه به دست مخاطبان می‌رسد و یارانه دانشجویان طلاب و اعضای هیئت علمی در مقایسه با دوره سی‌‌ودوم، افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

    احمدوند ابراز امیدواری کرد که مخاطبان این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بازدید خوشایند و مطلوبی داشته باشند و گفت: ناشران در سال گذشته با انتشار ۱۱۲ هزار عنوان کتاب چراغ فرهنگ را روشن نگه‌ داشتند. امید‌واریم با انتشار کتاب‌های جدید و فراهم آوردن امکان خرید برای مردم در این راه ما را همراهی کنند.

    رئیس سی‌وسومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پایان ضمن بیان اینکه در صنعت نشر مشکلات متعددی دارد که امید‌واریم آن‌ها را با همکاری اهالی فرهنگ مرتفع کنیم، از حضور کشور قطر به‌عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر کرد و گفت: روز‌های آینده در نمایشگاه میزبان وزیر خارجه کشور قطر خواهیم بود.

    انتهای پیام

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.