حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • کیفیت بالای تلاوت‌های قرآن در سی و هشتمین مسابقات ایران ستودنی است
    شناسه : 4918
    2
    در بیانیه هیئت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران آمده است: کیفیت بالای تلاوت‌های قرآن در این دوره را باید ستود و با شکرگزاری به درگاه احدیت، لازم است که شرایطی را فراهم آورد که زمینه توجه، ارتباط، انس و فهم همگان،مخصوصا نوجوانان و جوانان را در تمام نقاط عالم از جمله جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد تا زمینه‌ساز تشکیل «امت واحده قرآنی» گردد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حیدر کسمایی، رئیس هیئت داوران سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، هفتمین دوره مسابقات دانش آموزان جهان اسلام و پنجمین دوره مسابقات نابینایان جهان اسلام، به بیان قرائت بیانیه هیئت داوران این دوره پرداخت.

    متن بیانیه به شرح زیر است:

    «الحمد للَّه رب العالمين و صلی اللَّه علی محمد و اهل‌بيته الطاهرين.

    قال الله َّتعالي إِنَّ هٰذِهِ أُمَّتُكُم أُمَّةً واحِدَةً وَأَنا رَبُّكُم فَاعبُدون(سوره انبیاء/آیه ۹۲)؛ این دین، تسلیم شدن در برابر خدا، آیین پیامبران گذشته و نیز آیین شماست؛،  آیینی یگانه و من، مالک و صاحب اختیار شما هستم. پس، مرا بپرستید.

    بازگشت به قرآن کریم برای امت اسلامی، تنها داروی شفابخش امروز است و مسیر سعادت دنیا و آخرت را دربردارد.

    پیام اجتماع نخبگان قرآنی امت اسلامی در این مسابقات، بر سر سفره پر نعمت الهی، قرآن کریم، برای همگان، پیام یکپارچگی و تمسک ایشان به ریسمان وحدت‌آفرین قرآن کریم و عبور با صلابت از مقطع حساس کنونی است.

    تجربه اجرای با نشاط این دوره نشان داد که بشر با تمام ضعف‌هایی که دارد، تنها با تقویت معنویات است که می‌تواند راه سعادت خویش را بیابد و بپوید.

     

    کیفیت بالای تلاوت‌های قرآن در این دوره را باید ستود و با شکرگزاری به درگاه احدیت، لازم است شرایطی را فراهم آورد که زمینه توجه، ارتباط، انس و فهم همگان، مخصوصا نوجوانان و جوانان را در تمام نقاط عالم از جمله جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد تا زمینه‌ساز تشکیل «امت واحده قرآنی» گردد.

    هیئت داوران این دوره از مسابقات جهانی قرآن کریم، تلاش‌های وافر دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات به خصوص سازمان اوقاف و امور خیریه علی‌رغم وجود شرایط سخت بهداشتی در تمام جهان، نگذاشتند تزلزلی در برافراشته ماندن این نشان فرهنگی و دینی، ایجاد شود. همچنین‌ اهتمام رسانه ملی و خبرگزاری‌ها در اطلاع‌رسانی و پوشش خبری گسترده را ارج می‌نهند؛ تلاشی که سبب شد تا این مسابقه، جایگاهش را در بالاترین سطح مسابقات جهانی قرآن حفظ کند و الگویی قابل اجرا برای سایر رقابت‌های قرآنی در جهان شود.

    در پایان، با تشکر از تمامی مسئولان جمهوری اسلامی ایران و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون بزرگ پرچمدار قرآن در عصر حاضر، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌ العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، از درگاه خدای متعال، عزت و سربلندی مسلمانان و سرآمدی آنان را در تمامی عرصه‌ها خواهانیم.

    والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
    هیئت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران»

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.