حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • برای کسب مهارت عشق در زندگی باید به اهل بیت(ع) مراجعه کرد
    شناسه : 1699
    11
    میناب_کارشناس خانواده و استاد حوزه علمیه قم با برشمردن راهکارهای ایجاد عشق در زندگی، گفت:برای کسب مهارت عشق در زندگی باید به اهل بیت(ع) مراجعه کرد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    برای کسب مهارت عشق در زندگی باید به اهل بیت(ع) مراجعه کرد

    برای کسب مهارت عشق در زندگی باید به اهل بیت(ع) مراجعه کرد
    به گزارش خبرگزاری رضوی، حضرت حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس خانواده و استاد حوزه علیمه قم، در ویژه برنامه ایام فاطمیه تحت عنوان سبک زندگی فاطمی در روستای کردر رضوی میناب با اشاره به کمالات اخلاقی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، مهمترین ویژگی این دو بزرگوار را آرامش در زندگی عنوان کرد و افزود:زندگی مولای متقیان آرام و کانون خانواده اش گرم بود.
    وی ادامه داد:زندگی حضرت صدیقه کبری(س) آن قدر گرم بود که امام علی(ع) با شوق به سمت منزل می رفتند.
    دهنوی همچنین با اشاره به نقش آرامش در زندگی مشترک، اظهار داشت:خوشبختی، سعادتمندی و احساس رضایت در زندگی به آسایش و آرامش بستگی دارد.
    این کارشناسی مذهبی اجتماعی، گفت:آسایش تامین آنچه به جسم ارتباط دارد و آسایش به تنهایی خوشبختی نمی آورد.
    وی با اشاره به آیه ۲۱سوره روم، اظهار داشت:آرامش مهمتر از آسایش است و خداوند هدف از زندگی مشترک را آرامش می داند.
    مشاور و کارشناس امور خانواده با ذکر این مطلب که خداوند خانواده را خلق کرده تا در آن همه احساس آرامش کنند، افزود:متاسفانه بیشتر خانواده ها به جای آن که به تامین آرامش بپردازند به آسایش بیشتر توجه دارند.
    دهنوی گفت:تاکید آموزه های دینی در باب آسایش بر این است که مرد که به دنبال کار و تلاش برود  اسباب آسایش همسر خود را فراهم کند.
    وی اظهار داشت:همان گونه که کار برای مردان به فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام همانند جهاد در راه خداوند است تلاش زنان و همسران در خانه نیز دارای پاداش فراوان است.
    كارشناس مشاوره و خانواده در ادامه به تشریح راه و روش آرامش بخشیدن به زندگی و همسران پرداخت و با ذکر آیه ای از قرآن کریم، ایجاد عشق در زندگی را مهم دانست و اظهار داشت:عشق و مهربانی و صفا و صمیمیت پایه های اصلی آرامش در زندگی مشترک است.
    کارشناس خانواده و استاد حوزه علمیه قم با برشمردن راهکارهای ایجاد عشق در زندگی، گفت:برای کسب مهارت عشق در زندگی باید به اهل بیت(ع) مراجعه کرد.
    دهنوی بیان کرد:دین ما دین کاملی است و متون دینی ما مملو از روایاتی است که برای مهارت های مختلف در زندگی زناشویی توصیه شده است.
    این کارشناس مسائل مذهبی، تعلیم و تربیت اسلامی و مسائل خانواده ادامه داد:زمانی که جهان در جهل و گمراهی بود دین مبین ما بر مهارت های زناشویی تاکید کرده است و آنچه که اکنون غربی ها برای آن نام درست کرده و در کتاب های خود می نویسند پیامبر ما ۱۴ قرن پیش بیان کرده و نسبت به آن سفارش کرده است.
    وی از مهارت ارتباط، مهارت ارتباط کلامی، مهارت گوش دادن و مهارت ابراز محبت به عنوان مهمرین مهارت های مورد نیاز در زندگی مشترک نام برد و گفت همه این ها ۱۴ قرن پیش توسط اولیا الهی خطاب به ما توصیه و تاکید شده است.
    دهنوی تاکید کرد:همه ما باید عشق به یکدیگر را از زندگی حضرت علی(ع) و بی بی دو عالم حضرت فاطمه(س) بیاموزیم.
    گفتنی است ویژه برنامه ایام فاطمیه تحت عنوان سبک زندگی فاطمی با رعایت ضوابط بهداشتی به مدت سه روز در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی از توابع بخش بندزرک میناب برگزار شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.