حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • خداوند عالم را مدرسه‌ای برای رسیدن به مقام کرامت آفریده است
    شناسه : 1648
    2
    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: خداوند عالم را مدرسه‌ای برای رسیدن به مقام کرامت آفریده و قرآن کریم را به عنوان منبع و کتاب این مدرسه معرفی کرده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    خداوند عالم را مدرسه‌ای برای رسیدن به مقام کرامت آفریده است

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: خداوند عالم را مدرسه‌ای برای رسیدن به مقام کرامت آفریده و قرآن کریم را به عنوان منبع و کتاب این مدرسه معرفی کرده است.

    خداوند عالم را مدرسه‌ای برای رسیدن به مقام کرامت آفریده است

    به گزارش بعثت نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در مراسم طرح ملی دوشنبه‌های قرآنی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند عالم را مدرسه معرفی کرده و وقتی عالم مدرسه معرفی می‌شود، انسان در آن محصل و دانش‌آموز می‌شود.

    وی افزود: خداوند معلم این مدرسه است تا انسان‌ها را به کمال برساند و موضوع درس نیز کراامت معرفی شده و  تمامی انسان‌ها و دانش‌آموزان محصل مدرسه کراامت هستند.

    آیت‌الله عابدینی یادآور شد: فطرت تمامی انسان‌ها کرامت را به عنوان موضوع درس عالم هستی پذیرفته است تا جایی که خداوند فرموده “ما بنی‌آدم را برای کرامت آفریدیم و همه انسان‌ها در جستجوی کرامت هستند، حتی اگر به مسیر اشتباه بروند”.

    امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه خداوند رسول گرامی اسلام (ص) را در قله کراامت قرار داد و راه رسیدن به کرامت نیز همان راهی است که پیامبر (ص) نشان داده، اضافه کرد: انبیا الهی قافله ‌سالاران کرامت انسانی هستند و به همین جهت نیز باید برای رسیدن به کرامت در مسیر انبیا گام برداشت.

    به گفته وی، قرآن کریم بهترین منبع و کتاب درسی برای آموزش کرامت می‌باشد و خداوند قرآن را به عنوان کتاب کرامت معرفی کرده و هر آیه‌ای از آیات قرآن، آیه کریمه بوده چرا که بسته کرامتی انسان را فراهم کرده است.

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان‌ها و با بیان اینکه درهای بسته به روی انسان‌های با تقوا گشوده می‌شود و بن‌بست در زندگی آنها دیده نمی‌شود، تصریح کرد: وقتی انسان اهل تقوا شود، دانایی و توانایی را به صورت همزمان به دست می‌آورد و گام بزرگی را در مسیر تکامل برمی‌دارد.

    امام جمعه قزوین افزود: کسی که اهل کراامت شد، شجاعت، عدالت، سخاوت و همه فضایل اخلاقی نصیبش می‌شود که بالاتر از هر مقام دیگری است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.