حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • پیکر استاد محمد فولادگر مفسر برجسته نهج‌البلاغه به خاک سپرده شد
    شناسه : 2555
    5
    پیکر مرحوم محمد فولادگر در اصفهان تشییع و پس اقامه نماز توسط آیت الله سیدحسین بهشتی‌نژاد در جایگاه ابدی خود در جنب قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    پیکر استاد محمد فولادگر مفسر برجسته نهج‌البلاغه به خاک سپرده شد

    پیکر مرحوم محمد فولادگر در اصفهان تشییع و پس اقامه نماز توسط آیت الله سیدحسین بهشتی‌نژاد در جایگاه ابدی خود در جنب قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

    استاد محمد فولادگر، مفسر و مدرس نهج‌البلاغه اصفهانی، در ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

    وی در سال ۱۳۰۴ در اصفهان به دنیا آمد و علاوه بر داشتن تحصیلات حوزوی، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشتۀ ادبیات عرب هم بود.پیکر مرحوم فولادگر در اصفهان تشییع و پس اقامه نماز توسط آیت الله سیدحسین بهشتی‌نژاد در جایگاه ابدی خود در جنب قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان به خاک سپرده شد.

    مرحوم فولادگر استاد دانشگاه و مؤلف قریب به ۲۰ جلد کتاب بود و در مکتب بزرگانی همچون آیت‌الله طیب، پرورش یافت.

    وی بیش از نیم قرن در حرف تراشکاری فعالیت داشته و بیش از سی‌سال در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت معلم به تدریس دروس عمومی و تخصصی حوزه معارف اسلامی مشغول بود.

    این مدرس نهج‌البلاغه در دوران جوانی با حضور در مجامع مذهبی و تشکل‌های انقلابی نظیر انجمن تبلیغات دینی، در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر، فعالیتی تأثیرگذار داشت.

    مرحوم فولادگر همچنین در عرصه‌های سیاسی و انتخابات و برگزاری جلسات پرشور و سخنرانی‌های مذهبی ـ سیاسی وقت، در دوران فعالیت‌های آیت‌الله کاشانی و نهضت ملیدو دعوت از چهره‌های کشوری و شهری، حضوری چشمگیر داشت.

    این مفسر نهج‌البلاغه به عنوان عضو هیئت علمی در تأسیس دانشگاه معارف قرآن مؤثر بود و با همراهی بعضی از همکاران، نقشی جدی در تأسیس رشتۀ تخصصی نهج البلاغه ایفا کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.