حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

×
  • اوقات شرعی

  • وقف در خدمت بهداشت و درمان کشور باشد
    شناسه : 4277
    3
    رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه وقف می‌تواند در خدمت توسعه، رفاه، بهداشت و درمان مردم قرار گیرد، گفت: نیت واقفان در طول تاریخ رفع نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم بوده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز، ۲۱ دی‌ در مراسم افتتاحیه شرکت موقوفه دانش‌بنیان سلامت «کوثر» فارس با اشاره به آثار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سنت حسنه وقف گفت: وقف می‌تواند در خدمت توسعه، رفاه، بهداشت و درمان مردم قرار گیرد. درصدی از هزینه‌های خانوار برای درمان هزینه می‌شود که لازم است این هزینه‌ها ارزان‌سازی شود و برای این کار هم لازم است وقف در این حوزه فعالیت کند.

    وی شرکت موقوفه دانش‌بنیان سلامت «کوثر» فارس را یکی از کارکردهای وقف برشمرد و افزود: نیت واقفان در طول تاریخ همین رفع نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم بوده است.

    رئیس سازمان اوقاف با یادآوری اینکه مجموعه دانش سلامت کوثر ١٠٠ درصد وقف است، گفت: سازمان اوقاف در بحث مهارت بهره‌وری، شاخه‌های مختلفی آغاز کرده است و در صورتی که این شرکت‌ها با قوت بیشتر و کمیت بیشتر فعالیت کنند اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

    خاموشی با اشاره به محصولات شرکت دانش‌بنیان «کوثر» که تولید ایمپلنت‌های پزشکی است، گفت: تجهیزات ارتوپدی مورد نیاز کشور است و فعالیت این شرکت می‌تواند بخشی از نیازهای کشور را تأمین کند و امیدواریم بتوانیم کل نیاز داخلی را تولید کنیم.

    رئیس سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه دانشجویان و متخصصین کشور می‌توانند برای برون‌رفت از مشکلات مثمرثمر باشند، گفت: شعار ارزان‌سازی را در دستور کار قرار داریم تا مردم با قیمت کمتری به نیازهای خود دسترسی پیدا کنند.

    وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار رفع مشکلات موقوفات درآمدزا شد و گفت: سعی می‌شود با هماهنگی نمایندگان مجلس اگر مشکلات قانونی وجود دارد آنها را برطرف کنیم.

    حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صمت فارس نیز در این مراسم بیان کرد: در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها بر ما واجب بود که در کنار بخش تولید باشیم.

    وی با بیان اینکه تلاش کردیم طی چند ساعت پروانه بهره‌برداری این واحد بزرگ را صادر کنیم، ابراز امیدواری کرد: طرح‌های دیگری در فارس و شیراز در زمینه موقوفات سلامت اجرایی شود.

    یادآور می‌شود، کارخانه نوبنیان موقوفه دانش سلامت «کوثر» فارس به عنوان بزرگترین تولید کننده «ایمپلنت‌های ارتوپدی، نوروسرجری، ستون فقرات، طب ورزشی و دندانی» در شهرک صنعتی شیراز فعالیت می‌کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.